کد خبر: ۵۱۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۵
موسسه تنظيم و نشر تصمیم می گیرد

آیا اسناد دیگری هم منتشر می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :  این مؤسسه که صحت نامه منتشر شده را تایید کرده، در دو روز اخیر با این پیشنهاد از سوی برخی محافل سیاسی مواجه شده که به عنوان متولي اصلي انتشار اين گونه اسناد، بايد در اين زمينه پيشگام شود و با مشورت نهادهاي سياسي و امنيتي، به بازبيني اسناد منتشر نشده حضرت امام ، اقدام کرده، بتدريج به نشر اين گونه اسناد مبادرت کند.

از نظر این محافل، اين امر چون با بررسي همه جوانب قضيه صورت مي گيرد، بي نقص تر خواهد بود و امکان آن را بوجود می آورد که همچون کشورهای پیشرفته دنیا، اسناد محرمانه با گذشت زمان و با ملاحظات کلان کشور منتشر شود و افکار عمومی و محققان در جریان واقعیتهای مستند تاریخی قرار بگیرند. 

در این زمینه، یک منبع مطلع در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در گفت و گو با خبرنگار آفتاب اعلام کرد که باید در این مورد در جلسات مسؤولان مؤسسه تصمیم گیری شود. 

این مقام مسؤول درباره انتقادات مطرح شده از مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در پی تایید نامه منتشر شده گفت که مسؤولان مؤسسه در حال بررسی ابعاد موضوع هستند تا در صورت لزوم نسبت به تنویر افکار عمومی اقدام کنند. 

گفتنی است روزنامه «رسالت» روز شنبه در يادداشت خود با اشاره به اظهارنظرهاي «حميد انصاري» و مركز حفظ و نشر آثار حضرت امام خميني(ره) درباره موضوعات مختلف، نوشته بود:«مركز فوق‌الذكر نه ملك مطلق يك يا چند نفر بلكه محملي براي حفظ و نشر آثار محبوب‌ترين و اثرگذارترين شخصيت‌ تاريخ معاصر ايران است و اين انتساب بر حساسيت‌هاي ويژه آن افزوده و هرگونه انحرافي را غيرقابل توجيه مي‌نمايد. لذا در اين گزاره ترديدي نيست كه دامان مركز بايد از لوث برخوردهاي دوگانه تطهير و ميدان بازي‌هاي سياسي برخي افراد به زميني جز اين زمين منتقل گردد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین