کد خبر: ۵۱۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۱
توسط عمرو موسی عنوان شد

حمایت مشروط اتحادیه عرب از ایران

آفتاب‌‌نیوز : دبیر کل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط در پاسخ به این سوال که آیا شما واقعا با مقاصد ایران قانع شده‌اید گفته است: اینجا مساله قانع شدن من و یا شما نیست. این مساله از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعیین می‌شود، آژانس هم جایی است که این فعالیت‌ها را تحت نظارت قرار می‌دهد و هرگونه توافقی هم از سوی آژانس صورت می‌گیرد. 

عمرو موسی در خصوص تلاش آمریکا برای مجازات ایران و تشدید موضع‌گیری‌ها علیه تهران گفت: در حال حاضر درصدد اعمال تحریم و مجازات نیستیم. موسی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه کلید حل پرونده هسته‌ای ایران مذاکره است گفت: ما درصدد انجام مذاکره هستیم و باید این مساله را برای ورود به مرحله مذاکره مطرح کنیم چرا که تنها راه درستی که موجب عاری‌سازی منطقه از سلاح‌های کشتار جمعی، اجرای معاهده ان.پی.تی، ارائه تضمین های کافی به آژانس بین‌المللی و جلوگیری از اجرای برنامه‌های نظامی در حال و آینده می‌شود مذاکره است. 

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین درخصوص موضع اعراب نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: موضع گیری‌ ما در این خصوص بسیار واضح است و ما تاکید کردیم که نیازی به برنامه هسته‌ای با اهداف نظامی چه در زمان حال و چه در آینده نداریم، اما استفاده صلح‌آمیز به عنوان یک کشور عضو ان.پی.تی حق ایران است و از این دیدگاه تهران حق دارد تا زمانی‌که عضو ان.پی.تی و تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است از انرژی هسته‌ای برای اهداف مسالمت‌‌ آمیز در هر شکلی بهره ببرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین