کد خبر: ۵۱۵۸۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
رئیس اداره میراث فرهنگی درمیان:

بیشترین استقبال گردشگران درمیان از بافت تاریخی روستای فورگ بوده است

رئیس اداره میراث فرهنگی درمیان از انجام 240 هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 اسماعیل شهسواری، امروز(۹ فروردین)،  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون بالغ بر 27 هزار و 300 مسافر نوروزی در مراکز اقامتی شهرستان اعم از مدارس، اقامتگاه‌های بین راهی، سایت‌های گردشگری، سالن‌های ورزشی و کمپ‌های اسکان موقت اسکان یافته‌اند.

وی همچنین به 240 هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری شهرستان طی این مدت اشاره کرد و افزود: بیشترین استقبال گردشگران از قلعه و بافت تاریخی روستای فورگ بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی درمیان ادامه داد: بعد از آن نیز آسبادها و قلعه تاریخی طبس مسینا، آرامگاه ابراهیم رضا، قلعه و روستای آسیابان درخش، روستاهای خان و مسک بیشترین مقصد گردشگران را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به راه اندازی چهار بازارچه عرضه و فروش صنایع دستی و سوغات در سطح این شهرستان، بیان کرد: سوزن دوزی بلوچی، حوله بافی سنتی، سکه دوزی، جاجیم بافی و گوهر تراشی از جمله صنایع دستی مهم شهرستان بوده که در این بازارچه‌ها در معرض دید مسافران قرار داده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی درمیان با بیان اینکه در حال حاضر چهار درخت طبیعی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، تصریح کرد: چنار دوشنگان یکی از درختان کهنسال استان خراسان بزرگ محسوب می شود که می تواند مقصد خوبی برای گردشگران باشد.

شهسواری یادآور شد: شهرستان درمیان دارای 300 اثر تاریخی بوده که از این تعداد 83 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین