کد خبر: ۵۱۵۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۸

مصباحی مقدم: قبلا نامه را دیده بودم

آفتاب‌‌نیوز : وی افزود: این نامه از این حکایت دارد که با گزارش‌هایی که حضرت امام (ره) رسیده بود، برای قبول قطعنامه 598 خیلی به موقع اقدام کردند. 

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه این سوال همواره در ذهنم بوده که «آیا در آن لحظات فرماندهان جنگ و سیاستمداران کشور به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توان جنگ را ادامه داد، یا احیانا پیش‌تر از آن به این نظر رسیدند؟»، افزود: اگر مسئولین پیش‌تر از آن به این نتیجه رسیده بودند، بهتر بود که چنین گزارشی برای امام تهیه می‌شد و با توجه به اینکه پذیرش قطعنامه برای امام (ره) بسیار تلخ بود اما چون دارای شخصیت بارز پیرو انقلابی بودند، براساس مصلحت کشور و ملت تصمیم‌گیری می‌کردند. 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که «آیا انتشار این نامه در شرایط کنونی جامعه درست بود؟» گفت: با توجه به گذشت زمان و فروپاشی رژیم بعث عراق فکر نمی‌کنم انتشار چنین نامه‌ای معذوریت داشته باشد. 

مصباحی مقدم افزود: انتشار این نامه نشان می‌دهد که حضرت امام (ره) مساله را دقیق ارزیابی کردند و درصدد بودند تا در آن لحظات رزمندگان را کاملا توجیه کنند که آتش‌بس در شرایطی پذیرفته شده که چاره‌ای نبود. 

وی در پاسخ به این سوال که «انتشار این نامه در نزاع رسانه‌ای بین آقای هاشمی ‌رفسنجانی و محسن رضایی صورت گرفت آیا امری مثبت است؟» گفت: «من نزاع بین این دو شخصیت بزرگوار را مثبت تلقی نمی‌کنم».

وی اظهار داشت: این دو شخصیت از بزرگواران نظام هستند و خدمات بسیاری زیادی در دوران دفاع مقدس داشته‌اند ولی با توجه به اینکه این نامه منتشر شد باید برداشت مثبتی از آن داشت و آن اینکه امام (ره) هیچ حرکتی را در جنگ بدون مشورت با مسئولین سیاسی و فرماندهان نظامی انجام نمی‌داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین