کد خبر: ۵۱۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۵

پایان حکومت نظامی با انفجار بمب

آفتاب‌‌نیوز : انفجار اول که ظاهرا یک کاروان نظامی در حال حرکت ارتش امریکا را در خیابان انفال الشورای بغداد هدف قرار داده بود یک شهروند غیرنظامی را کشت و دو نفر دیگر را نیز زخمی کرد . انفجار دیگر نیز در یکی از محلات پر رفت و امد شهر ناآرام فلوجه رخ داد که به مرگ سه نفر منجر شد . 

در طول روزهای جمعه تا یکشنبه سربازان ارتش امریکا و گارد ملی عراق با اجرای مقررات منع آمد و شد در پایتخت عراق کوشیدند تا اندکی موج شدید حملات بمبگذاران انتحاری و نیز کشتارهای مذهبی بین شیعیان و سنی ها را تحت کنترل در آورند . هر چند بعد از ظهر روز شنبه اطلاعیه ای از طرف دفتر نخست وزیری عراق صادر شد که به مردم اجازه می داد بدون استفاده از اتومبیل برای رفتن به مساجد از خانه خارج شوند .
 
مقررات آمد و شد همچنین از آن جهت وضع گردیده بود که توطئه انجام یک سلسله بمبگذاری با همکاری یک عامل نفوذی القاعده در گارد محافظان رئیس پارلمان عراق برای هدف قرار دادن مراکز حساس منطقه سبز بغداد کشف شد . نیروهای ارتش آمریکا یکی ازطراحان بمبگذاری را در محوطه خانه عدنان الدلیمی رئیس ائتلاف سیاسی سنی ها در پارلمان عراق دستگیر کردند . بنا به اعلام سرفرماندهی ارتش آمریکا در بغداد ، فرد دستگیر شده یکی از اعضای تیم ویژه محافظان الدلیمی و عضو شبکه ای بوده که انفجار خودروهای بمبگذاری شده در مناطق جنوبی یغداد را برنامه ریزی و اجرا می کردند . انجام این عملیات بدون تبادل آتش و یا ورود سربازان ارتش آمریکا به دفتر کار یا اتاقهای خانه آقای الدلیمی صورت گرفت . 

دیگر تحولات
روز یکشنبه یک سرباز ارتش آمریکا از لشکر دوم پیاده نظام این کشور بر اثر واژگون شدن خودرویش در جاده منتهی به موصل جان خود را از دست داد . با کشته شدن این سرباز تلفات نیروهای آمریکایی از زمان آغاز عملیات نظامی این کشور در عراق به 2707 تن رسید . 

جرج بوش در نطق رادیویی هفتگی اش با انتقاد از کسانی که خواستار خروج فوری سربازان آمریکایی از عراق هستند انجام این عمل را موجب "افزایش جسارت تروریستها" عنوان کرد و گفت : ترک عراق در شرایط کنونی این امکان را به عوامل القاعده می دهد که به تجدید سازمان پرداخته و عراق را به پایگاهی برای دامن زدن به بی ثباتی در خاورمیانه تبدیل کنند . 

یکی از کهنه سربازان جنگ عراق که در جریان عملیات ارتش امریکا در این کشور پایش را از دست داده بود به عنوان کاندیدای حزب دموکرات از ایالت ایلی نویز نامزد شرکت در انتخابات سراسری کنگره شد . وی در جریان نطق رادیویی حزب دموکرات، سیاستهای دولت بوش در عراق را مورد حمله قرار داد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین