کد خبر: ۵۱۶۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

30 درصد کارکنان وزارت ارتباطات بانوان هستند

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون حدود 30 درصد از کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بانوان تشکیل می دهند و در مجموعه این وزارتخانه و شرکت های تابعه آن، حدود پنج هزار بانو مشغول به کار هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سودابه رادفر افزود: اگر کارمندان مخابرات و نیروهای شرکتی را اضافه کنیم حدود 20 هزار خانم در بخش های مختلف فعالیت دارند.
وی اظهار داشت: در بخش درون دستگاهی در دولت یازدهم، تعداد بانوان بکار گرفته شده در بخش های مختلف حدود 250 درصد ارتقا داشت و 2 مدیرکل زن در بخش های مختلف این وزارتخانه به هفت مدیرکل رسید.
وی تصریح کرد: همچنین تعداد مدیران پایه نسبت به گذشته رشد بیشتری داشت البته در دولت دوازدهم علاوه بر رشد کمی، ارتقای کیفی را هم شاهد بودیم.
رادفر اضافه کرد: همچنین برای اولین بار سه مدیر ارشد از میان بانوان در بخش معاونت های این وزارتخانه منصوب شدند که در این مدت معاون سازمان تنظیم مقررات، عضو هیات مدیره شرکت پست و معاون مدیرعامل شرکت زیرساخت از میان بانوان انتخاب شدند.
مشاور امور بانوان و خانواده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: همچنین در بخش برون دستگاهی ما، مشاوران بانوان به عنوان بازوان اجرایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری فعالیت جدی دارند.
وی تاکید کرد: ما وظیفه خودمان می دانیم در حوزه مخاطبان نیز بحث عدالت جنسیتی را رعایت کنیم چون این موضوع هم در ماده 230 برنامه پنجم توسعه و هم در ماده 101 و 102 برنامه ششم توسعه آمده است و ما موظف به اجرای آن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در بخش بانوان در سال 96 انجام دادیم، طرح ملی خانواده و فضای مجازی با توجه به نیاز جامعه برای بسترسازی و فرهنگ سازی در خانواده ها بود که فضای مجازی صرفا برای آنها فرصت باشد و این فرهنگ سازی در تمام استان ها به عنوان یک طرح ملی در حال انجام است.
رادفر اضافه کرد: همچنین یک همایش دیگر با عنوان نقش فناوری اطلاعات در میان زنان در حوزه اشتغال و کارآفرینی در راستای توسعه متوازن و پایدار نیز در سال 96 برگزار شد که در این زمینه هم بانوان و هم تمام نقاط به ویژه روستاها دیده شد.
وی اظهار داشت: این همایش در تمام مراکز استان و 50 نقطه کشور برپا، و آذربایجان غربی به عنوان پایلوت شهرستانها و یزد به عنوان پایلوت روستاها شد و در ابرکو یزد نیز این همایش و تاثیر نقش فناوری اطلاعات در میان بانوان برگزار شد.
وی تصریح کرد: بناست در سال 1397 این طرح را در شهرستان ها و روستاها در 270 روستا انجام دهیم.
مشاور امور بانوان و خانواده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وضعیت حضور بانوان در پست های مدیریتی کشور نیز مطلوب است و از ابتدای دولت تدبیر و امید، به دلیل آنکه دولت گوش شنوا برای شنیدن مطالبات مردم داشت، شاهد حضور بانوان خوب بانوان در بخش های مختلف مدیریتی هستیم.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین