کد خبر: ۵۱۶۵۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

ادغام دو غول خودروساز؛از شایعه یا واقعیت؟

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه در شرکت رنونیسان موتوراعلام کرد که مقامات این شرکت ها در حال مذاکره برای ادغام هستند؛این تصمیم به دنبال تقویت اتحاد دو دهه قبل تحت یک سهام واحد و در پی تغییر رویکرد خریداران به ماشین های الکتریکی دنبال می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از بلومبرگ،نتیجه این مذاکرات به پایان احاد بین شرکت ها منتهی خواهد شد و این دو در قالب یک شرکت فعالیت خواهند کرد.رنو در حال حاضر 43 درصد از سهام نیسان را در اختیار دارد.در حالی که خودروسازی ژاپنی 15 درصد سهام رنو فرانسه را در اختیار دارد.

کارلوس کوسن در حال حاضر راهبری این دو شرکت را در اختیار دارد.

غول ادغام شده می تواند رقیب قدری برای فولکس واگن و تویوتا تبدیل شود.شرکا می خواهند که ائتلاف بهتری را در این صنعت برای تولید خودروهایی با تکنولوژی های جدید،خودروهای خودران و خدمات اشتراک خودرو بکار بگیرند.در حالی که ائتلاف دو دهه قبل موجب صرفه جویی در هزینه های این دو شرکت شده است،با این حال مالکیت جداجدا مانع از این شده است که این شرکت ها از مزایای کامل در بازارهای جهانی بهره مند شود.

جانت لوئیس،تحلیلگر موسسه ماکویر در توکیو می گوید:«اندازه و حجم در صنعت خودروسازی بسیار مهم است.نگرانی دولت های ژاپن و فرانسه درباره ادغام عمدتا به این دلیل است که آنها می خواهند قهرمانان صنعتی خود را حفظ کنند.»

به گفته افراد مطلع با ادغام این دو شرکت،سهامدارن نیسان سهام بیشتری از رنو را بدست خواهد آورد و به همان نسبت سهامداران رنو نیز سهم شرکت جدید را دریافت می گنند.خودروسازان هم ممکن است،دفاتر خود را در ژاپن و فرانسه نگه دارند.

در یک دهه اخیر،سهام رنو به میزان 8.3 درصد افزایش یافته و در بالاترین سطح قرار گرفته است.میزان دارایی رنو 29 میلیارد یورو معادل 36 میلیارد دلار است.

روز جمعه سهام نیسان در توکیو 5 درصد افزایش یافت و به ارزش 4.6 تریلیون معادل 44 میلیارد دلار رسید.

گفته می شود که انجام این معامله می تواند بسیار دشوار باشد.دولت فرانسه 15 درصد از سهام رنو را داراست و ممکن است تمایلی به رها کردن این سهام نداشته باشد یا اینکه موقعیت خود را در این شرکت از دست بدهد.

البته یک امکان هم مطرح شده که این شرکت دفتر خود را در لندن یا هلند مستقر کند؛مثل فیات کرایسلر  که در ایتالیا و ایالات متحده است.

گفته می شود که تصمیم نهایی هنوز اخذ نشده و گفت گوها ممکن است چند ماه ادامه داشته باشد.

سخنگوی شرکت رنونیسان گفته است که در باره شایعات اظهارنظر نمی کند،درحالی که یک سخنگوی وزارت اقتصاد فرانسه در این رابطه اظهارنظر کرده است.

رویتر در ماه جاری میلادی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نیسان در حال مذاکره برای خرید بخش عمده ای از سهام دولت فرانسه در رنو است.با این حال شرکت رنو نیسان در بیانیه ای همان زمان گفت که هرگونه بحثی درباره معامله سهام این شرکت حدس و گمان است.

گوسن مدیرعامل این شرکت در ماه فوریه اعلام کرد که این دو شرکت برنامه ای برای یک اتحاد غیرقابل بازگشت در دستور کار دارند.

شرکت ها در تلاش هستند که تا سال 2022 منابعی به میزان 10 میلیارد یورو جذب کنند.

این شرکت همچنین پیش بینی کرده است که تا سال 2022 به میزان 14 میلیون دستگاه خودرو تولید کند.میزان تولید سال گذشته تویوتا هم 10.6 میلیون دستگاه گزارش شده است.
خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین