کد خبر: ۵۱۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۰
سعیدی پیشنهاد داد :

غنی سازی مشترک ایران و فرانسه

آفتاب‌‌نیوز :  آروا یک کمپانی دولتی با فعالیت هایی در چندین کشور است و ارودیف نیز که فعالیت‌های غنی سازی انجام می‌دهد در گذشته سابقه همکاری با ایران را داشته است.

بنا به گزارش آسوشیتد پرس سعیدی در اظهارات خود گفته است:‌ برای رسیدن به راه حل،‌ ما ایده‌ای داریم. ما پیشنهاد می‌کنیم که فرانسه کنسرسیومی برای غنی سازی اورانیوم در ایران بوجود آورد. سعیدی در ادامه اظهارات خود افزود:‌ به این ترتیب فرانسه از طریق کمپانی های یورودیف و آروا می تواند فعالیت های غنی سازی ما را کنترل کنند.

اظهارات اخیر سعیدی در حالی مطرح می شوند که ژاک شیراک، رئیس جمهور فرانسه چندی پیش گفته بود که بهترین راه برای حل پرونده هسته ای ایران گفت و گو است و مذاکرات با این کشور باید تا زمان رسیدن به راه حلی صلح آمیز ادامه یابند. 

فرانسه به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد  از پیشرفته‌ترین کشورهای هسته ای جهان است که بیش از 75 درصد برق خود را از طریق راکتورهای اتمی تولید می کند. 

پیشتر روسیه به ایران پیشنهاد غنی سازی مشترک در خاک خود را داده بود ولی تهران بعد از انجام بررسی های بسیار این پیشنهاد را نپذیرفته بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین