کد خبر: ۵۱۷۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

کشف بیش از ۲۲ تن انواع مواد مخدر در نیمه نخست فروردین

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۲۲ تن و ‏‏۵۲۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در نیمه نخست فروردین ماه در کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 اسداله هادی‌نژاد گفت: طی نیمه نخست فروردین ماه سال‌جاری مجموعاً مقدار ۲۲ هزار و ۵۲۵ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان در سطح کشور کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که این رقم ۱۶ هزار و ۱۶۱  کیلوگرم بود حدود ۴۰ درصد افزایش دارد.


وی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۱۶ هزار و ۹۴۰ کیلوگرم بوده است که ۷۵ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.


وی افزود: در این مدت نیز ۳۴۷۵ حشیش، ۷۷۴ کیلوگرم هروئین، ۸۱۴ کیلوگیرم مورفین، ،‏‏ ۵۸ کیلوگرم شیشه، ۲۰۵ کیلوگرم مواد پیش‌ساز، ۳۱۵۶۰ عدد قرص روانگردان و ۴۶۱ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.


معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۲۵۷۶ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۸.۷ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.


هادی‌نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۸۱.۳ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد،‌ گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۹۵۲ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۱۷.۵ درصد کشفیات کشور می‌باشد و استان تهران با ۳۳۲۱ کیلوگرم، گلستان با ۳۱۳۹ کیلوگرم، فارس با ۲۶۸۳ کیلوگرم، کرمان با ۲۲۶۶ کیلوگرم، اصفهان با ۱۶۶۴ کیلوگرم و هرمزگان با ۱۲۹۶ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، هادی‌نژاد افزود: سهم کشفیات استان های اولویت دار حوزه مقابله در شرق و جنوب شرق کشور یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در مدت اخیر  ۳۳.۴  درصد از مجموع کشفیات کشور است.


وی در پایان گفت: طی این مدت، ۳۰۸ دستگاه خودرو ، ۳۴ دستگاه موتور سیکلت، ۸ قبضه سلاح و ۵۷ دستگاه موبایل توقیف شد.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین