کد خبر: ۵۱۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۸۵ - ۱۷:۲۱

ملت انکار کننده هولوکاست

آفتاب‌‌نیوز : نویسنده در ادامه نوشته است: چه کسی در زمان انتخابات تصور می‌کرد که مردی که شانس چندانی برای پیروزی نداشت پس از انتخاب یک حادثه تاریخی را به چالش بکشد؟ زمانی که برای نخستین بار سخنان محمود احمدی‌نژاد را در خصوص هولوکاست شنیدم تصور کردم که این باور تمام ایرانیان نیست. اما گویا من اشتباه می‌کردم. 

نویسنده در ادامه به بیان تجربه شخصی خود از گفت‌وگو با اعضای خانواده‌اش پرداخته و می‌نویسد: در جمع خانوادگی با اطمینان حاضران را مخاطب قرار داده و پرسیدم: شما که به وقوع هولوکاست اعتقاد دارید؟ درست است؟ یکی از پاسخ دهندگان که ارولوژیست هم بود، با تعجب گفت: تعداد کشته‌شدگان در این حادثه برای توجیه ساخت کشوری یهودی نشین عملا افزایش یافته است. پاسخ دیگری که دریافت کردم این بود: آیا پیش از جنگ شش میلیون یهودی در آلمان بودند؟ و اما پاسخ یک کارشناس کامپیوتر این بود: باید تحقیقات تاریخی بیشتری انجام شود.

در ادامه مقاله «تایم» آمده است: بی شک رئیس جمهور ایران تنها نیست. اما در ایران چه خبر است؟ در این كشور من افکار هولوکاست را مترادف احساسات ضد غربی می‌دانم. بنیادگراهای اسلامی را افرادی که منکر موجودیت اسرائیل بوده و عقاید ضد اسرائیلی آن‌ها با عقاید ضد یهودی آنچنان در آمیخته که تفکیک آنها از هم غیر ممکن است. پس از تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیدم که در حال حاضر دو نوع انکار کننده هولوکاست در ایران وجود دارد. نوع اول افرادی هستند که مانند رئیس جهورشان فکر می‌کنند و نوع دوم انسان‌های معمولی که در وضعیت انکار همه چیز به سر می‌برند. 

نویسنده در پاسخ به این سئوال که «این حس انکار از کجا نشات می‌گیرد» نوشته است: ایرانیان همواره تصور می‌کنند كه تمامی دولتمردان دروغ می‌گویند، این بی اطمینانی از نوعی فرهنگ قدیمی سرچشمه می‌گیرد که براساس آن ایرانی‌ها معتقدند که حقیقت همان چیزی است که هرگز دیده نمی‌شود. به همین دلیل است که هنوز ایرانی‌ها بر این باورند که انگلیس ایران را هدایت می‌کند و جیمی کارتر در جریان انقلاب دخالت داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین