کد خبر: ۵۱۷۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳

دو میلیارد تومان به‌عنوان یارانه احزاب اختصاص یافت/ تمام احزاب تا 14 خرداد شرایط خود را با قانون جدید تطبیق دهند

دبیرکمیسیون ماده 10 احزاب از تخصیص دو میلیارد تومان به‌عنوان یارانه احزاب خبر داد و گفت: تمام احزاب پروانه‌دار که تاکنون در جهت تطبیق با قانون احزاب اعلام موضع نکرده‌اند باید تا 14 خرداد شرایط خود را با قانون جدید تطبیق دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
 بهرام سرمست دبیر کمیسیون ماده 10احزاب پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشستی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: اولین جلسه کمیسیون ماده 10با حضور تمامی اعضای کمیسیون صبح امروز تشکیل شد.

وی با اعلام خبری خوب برای احزاب گفت: با پیگیری‌های وزیر کشور و نمایندگان مجلس و هیات رییسه خانه احزاب, مبلغ دو میلیارد تومان به عنوان یارانه احزاب تخصیص یافت و با مشورت خانه احزاب و قرار است بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه و در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر حمایت از احزاب هزینه شود.

سرمست با تشریح جزئیات جلسه صبح امروز کمیسیون ماده 10احزاب گفت: گزارش مجمع عمومی حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی مبنی بر اصلاح اساسنامه در جلسه طرح و تغییرات انجام گرفت و  اساسنامه و مرامنامه در انطباق با قانون جدید احزاب تایید شد.

دبیرکمیسیون ماده 10احزاب افزود: گزارش مجمع عمومی حزب مستقل و اعتدال ایران مبنی بر اصلاح اساسنامه مطرح و مقرر شد اساسنامه و مرامنامه حزب همزمان بازنگری و در تطبیق با قانون حدید ارائه شود.

سرمست ادامه داد: با تقاضای تمدید پروانه کلیسای شرق آشوری موافقت شد و در خصوص درخواست شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال به مناسبت سالگرد 24آوریل موضوع جهت رسیدگی و اتخاذ تصمیم به استانداری تهران ارجاع شد.

سرمست تاکید کرد: تمامی احزاب پروانه‌دار که تاکنون در جهت تطبیق با قانون احزاب اعلام موضع نکرده‌اند باید تا 14 خرداد شرایط خود را با قانون جدید تطبیق دهند.

به گفته وی احزابی که نه تطبیق ماده و نه استمهال کرده‌اند باید در مهلت قانونی اقدام کنند چراکه بر اساس قانون این مهلت قابل تمدید نیست و قانون موظف است نسبت به آنها تعیین تکلیف کند.

سرمست در پاسخ به سوالی پیرامون جزئیات تخصیص دومیلیارد تومانی یارانه احزاب گفت: پیشنهاد وزارت کشور برای یارانه احزاب در سال 96 چهار میلیارد تومان بود ولی با شرایطی که دولت دارد، دو میلیارد تومان در روز پایانی سال گذشته تخصیص یافت و این گام مثبتی پس از دوران فترت احزاب است.

به گزارش خبرگزاری فارس،دبیرکمیسیون ماده 10 احزاب در خصوص سال 97نیز اظهار داشت: برای یارانه احزاب در سال 97 پیش‌بینی‌هایی خواهیم داشت که حتما رقمی بیش از این را پیش‌بینی می کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین