کد خبر: ۵۱۷۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵

ظریف با همتای سنگالی خود دیدار کرد

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سنگال دیدار و گفت‌وگو کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر خارجه سنگال با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار وزیر خارجه سنگال با اشاره به روابط چند دهه بین دو کشور سفر ظریف به سنگال را موجب تحکیم روابط دو جانبه دانست.

وی آنگاه با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های بین دو کشور که قرار است در ماه نوامبر سال جاری میلادی بین دو کشور برگزار شود، افزود: این کمیسیون فرصتی برای طرح دیگر حوزه‌های همکاری مشترک بین دو کشور از جمله نفت و گاز خواهد بود.
وی با تشکر از اعطای ده‌ها بورس آموزشی از سوی کشورمان به سنگال در زمینه نفت و گاز، چشم اندز همکاری‌ها بین دو کشور در این زمینه را امیدوار کننده خواند.

وزیر خارجه سنگال با اشاره به عضویت این کشور در سازمان همکاری‌های اسلامی آرزوی استقرار صلح و امنیت در میان امت اسلامی کرد.

محمد جوادظریف نیز با اشاره به برگزاری فروم اقتصادی بین دو کشور آنرا چارچوبی مناسب برای تداوم همکاری‌ها بین دو کشور خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت سنگال درغرب آفریقا و جایگاه این کشور در جهان اسلام و جنبش عدم تعهد، خواستار تحکیم هر چه بیشتر روابط با آن کشور شد.

وی در ادامه با اشاره به حضور هیات بلند پایه سیاسی، اقتصادی و تکنولوژیک کشورمان در سنگال اظهار امیدواری کرد که برگزاری مجمع اقتصادی زمینه همکاری‌های همه جانبه بین دو کشور را فراهم کند و آمادگی کشورمان را برای در اختیار گذاشتن تجارب خود به آن کشور به ویژه در حوزه فن آوری‌های نوین را به اطلاع وزیر امورخارجه سنگال رساند.

ظریف همچنین با اشاره به عملیاتی بودن همکاری‌های دو کشور در حوزه تولید خودرو ، افزود :این همکاری‌ها در دیگر حوزه ها همچون نفت، گاز، دارو، بهداشت و آموزش می تواند بین دو کشور گسترش یابد.

به گزارش ایسنا، ظریف در بخش دیگر از سخنان خود مهمترین مسئله جهان اسلام را موضوع حقوق مردم فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در قبال آنان دانست و حل مشکلات جهان اسلام  را وحدت اسلامی و گفت‌وگو بین جهان اسلام اعلام کرد و افزود: سازمان همکاری‌های اسلامی و اتحادیه مجامع کشورهای اسلامی در این بین می توانند از جایگاه خوبی برای این گفت‌وگوها برخوردار باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین