کد خبر: ۵۱۸۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
وزیر آموزش و پرورش خبر داد

رونمایی از شبکه ملی آموزش و پرورش در اردیبهشت

وزیر آموزش و پرورش گفت: تعامل گسترده آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، بسیاری از گره‌های تربیتی را می‌گشاید.
آفتاب‌‌نیوز :
سید محمد بطحائی صبح امروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: اهمیتی که معظم له به کتب درسی و به ویژه فضای مجازی در جامعه می‌دهید قابل تقدیر است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در سالهای اخیر فضای مجازی، جامعه و جوانان ما را در معرض خطرات جدی قرار داده است که با استقرار دولت دوزادهم تلاش‌هایی در زمینه مدیریت فضای مجازی و آسیبها را آغاز کرده‌ایم.

بطحائی بیان کرد: نباید ماموریت‌های آموزش و پرورش صرفا در حد ماموریت‌های آموزشی باشد بلکه باید این ماموریت‌ها را تغییر داد و بخشی از آن معطوف به مهارت‌هایی باشد که جامعه بدان نیاز دارد.

وی اظهار کرد: مهارتهای زندگی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی و چگونگی مواجهه با تهدیدات و خطرات از موضوعاتی است که نظام آموزش و پرورش باید وارد این حوزه‌ها شود و مهارتهای لازم را آموزش دهد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: لازم است هجم فعالیتها را برای مهارتهای شناختی کاهش دهیم و وارد این نوع مهارت‌های مهم و راهبردی شویم تا دانش آموزان و نسل جوان توان مواجهه منطقی با خطرات و آسیب‌ها را داشته باشند.

وی گفت: بر این اساس برنامه‌هایی را تنظیم کرده‌ایم؛ یکی از راهبردهای مهم تعامل با خانواده‌ها است به ویژه در خصوص فضای مجازی این ارتباطات گسترده با خانواده‌ها در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی امری ضروری است.

بطحائی ادامه داد: خانواده‌ها نقش مهمی در جلوگیری از آسیبهای اجتماعی دارند از این رو باید سطح آگاهی آنان را در رابطه با معضلاتی مانند طلاق، فقر و خشونت و اعتیاد ارتقاء بخشید.

وی اظهار کرد: در راستای آگاهی بخشی به خانواده‌ها از اسفند ماه سال جاری برنامه‌ای را تحت عنوان محیط خانواده تولید و پخش کردیم و به زودی نیز یک شبکه ملی را برای آموزش و پرورش راه‌اندازی می کنیم که از اردیبهشت ماه رونمایی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: این شبکه ملی می تواند خانواده‌ها و مدیران و روسای مناطق را با بسیاری از آسیب‌ها و شیوه پیشگیری آشنا سازد.

وی گفت: در حوزه حجاب و عفاف علاوه بر مبانی دینی باید به مبانی اجتماعی این موضوع نیز پرداخته شود که در این حوزه نیز آثار تربیتی حجاب و عفاف را از منظر اجتماعی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بطحائی افزود: با حضور خانواده‌ها و روانشناسان بسیاری از ناهنجاری ها و آسیبها را بررسی می‌کنیم تا مهارتهای لازم را در حوزه اجتماعی و ایمانی و اعتقادی در مواجهه با آسیب‌ها منتقل کنیم.

به گزارش ایسنا، وی در پایان با اشاره به همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش بیان کرد: دستاوردهای مهمی در تعامل با حوزه به دست آمده است در این راستا تعامل گسترده آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، بسیاری از گره‌های تربیتی را می‌گشاید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین