کد خبر: ۵۱۸۰۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸

انتقاد آلبرایت از ترامپ

مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه اسبق آمریکا از توئیت‌های روز چهارشنبه رئیس جمهور کشورش انتقاد کرد؛ توئیت‌هایی که در آن دونالد ترامپ تهدید کرد سوریه را هدف قرار می‌دهد و به روسیه گفت که منتظر موشک‌ها باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
 مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا گفت: من سیاست خارجه از طریق توئیت‌را به ویژه توئیت‌هایی با این لحن نمی‌پسندم. از نظر من این توئیت‌ها دردسرساز هستند. چرا که معتقدم چیزی که مهم است این است که باید با یک مسئله سیاسی با نوعی رفتار سیاسی و یا پیروی از کنوانسیون تسلیحات شیمیایی که همه ما جزو امضا کنندگان آن هستیم برخورد کنیم.

آلبرایت روز سه شنبه کتاب خود تحت عنوان «فاشیسم: یک هشدار» را منتشر کرد.

وی همچنین از دولت ترامپ به عنوان «دولت مرد سالار سفید پوست» که از دیدگاه‌های کلیدی زنان برخوردار نیست، انتقاد کرد و گفت: دولتی که شامل زنان نباشد در حقیقت منابع خوب خود را از دست می‌دهد. زنان چشم انداز منحصر به فردی را در زمینه سیاست به همراه دارند و امکان تصمیم گیری مختلط و همگانی را به وجود می‌آورند.

آلبرایت افزود: زنان باهوش بسیاری وجود دارند که در امر تصمیم گیری بسیار قابل هستند. یکی از موضوعاتی که همواره مطرح کرده‌ام این است که زنان بسیار سخت کوش هستند و ایده‌های بسیار خوبی دارند اما لازم است که در یک اتاق بیشتر از یک زن وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه هیل،مادلین آلبرایت که خود نیز مهاجری از جمهوری چک است، گفت: من معتقدم مسئله مهم تنوع و گوناگونی است و قدرت کشور ما نیز از همین تنوع و گوناگونی نشأت می‌گیرد. جادوی آمریکا این است که از مردمی استقبال می‌کنیم که درست همانند ما نیستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین