کد خبر: ۵۱۸۰۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

کاخ سفید: ترامپ هنوز درباره سوریه تصمیم نگرفته است/ در حال رایزنی هستیم

سخنگوی کاخ سفید پس از ملاقات رییس‌جمهوری آمریکا با سران امنیت ملی این کشور اعلام کرد که دونالد ترامپ هنوز درباره نحوه واکنش به حملات شیمیایی در سوریه تصمیم نهایی خود را نگرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت: ما به ارزیابی اطلاعاتی ادامه می‌دهیم و در حال رایزنی با شرکا و هم‌پیمانان خود هستیم.

وی افزود، ترامپ طی ساعات آتی با امانوئل ماکرون، رییس‌جمهوری فرانسه و ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در خصوص اقدامات محتمل رایزنی خواهد کرد.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند، مقامات واشنگتن، لندن و پاریس درباره حمله نظامی به سوریه طی روزهای آتی، گفت‌وگوهای مفصلی دارند.

دولت انگلیس به تازگی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، نخست‌وزیر و مقام‌های ارشد انگلیس روی این موضوع اتفاق نظر دارند که اقدام در سوریه برای کاستن از بحران انسانی در این کشور امری مورد نیاز است. کابینه انگلیس موافقت کرد که نخست‌وزیر این کشور به همکاری با آمریکا و فرانسه به عنوان کشورهای هم‌پیمان برای هماهنگی درباره واکنشی  بین‌المللی در قبال سوریه ادامه دهد.

رییس‌جمهوری فرانسه هم با اعلام این که پاریس اسنادی از انجام حمله شیمیایی توسط دولت دمشق در منطقه دوما در دست دارد، گفت: در مورد حمله به سوریه وقتی که تمامی اطلاعات لازم در مورد این حمله شیمیایی به دست ما برسد، تصمیم گیری خواهیم کرد.

رییس‌جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه گفت، در خصوص نحوه واکنش به حملات شیمیایی سوریه به زودی تصمیم‌گیری خواهد کرد. ترامپ خاطرنشان کرد: ما کلیت اوضاع را به طور جدی و از نزدیک رصد می‌کنیم. خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد. بسیار بد است که جهان ما را در شرایطی این‌چنینی قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، پیش از این رییس‌جمهوری آمریکا در پیام توئیتری نوشته بود: هرگز نگفتم چه زمانی حمله به سوریه رخ خواهد داد.

اظهارنظرهای اخیر رییس‌جمهوری آمریکا مشخص می‌کند که به رغم موضع‌گیری قبلی وی در خصوص حملات موشکی به سوریه، هنوز درباره واکنش واشنگتن در قبال حملات شمیایی اخیر تصمیمی اتخاذ نشده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین