کد خبر: ۵۱۸۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

نصرالله: اسرائیلی‌ها خودشان را وارد جنگ با ایران کردند

دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی در تجمع انتخاباتی حزب الله در حومه جنوبی بیروت گفت: منطقه مرحله حساس و بسیار مهمی را پشت سر می‌گذارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی در تجمع انتخاباتی حزب الله در حومه جنوبی بیروت گفت: منطقه در این روزها مرحله حساس و بسیار مهمی را پشت سر می‌گذارد و ما شاهد حوادث و تحولاتی هستیم که سوریه را هدف قرار گرفته و می‌تواند برای کل منطقه پیامد داشته باشد.

وی افزود: در بیروت اقشار گسترده‌ای وجود دارند که احساس می‌کنند این حق طبیعی آن‌ها است که در پارلمان نماینده داشته باشند تا بدین وسیله حقوق خود را پیگیری کنند.

نصرالله گفت: فهرست "وحدت بیروت" به منظور مصادره تصمیم بیروت وارد رقابت‌های انتخاباتی نمی‌شود، بلکه هدف این است که شماری از اهالی بیروت در پارلمان نماینده داشته باشند.

وی اظهار داشت: از جمله ویژگی‌های قانون نسبی این است که همه گروه‌های مردم می‌توانند در پارلمان نماینده داشته باشند.

نصرالله گفت: از کدام عربیت سخن می‌گویند؟ آیا عربیت، به معنای تسلیم شدن در برابر آمریکای مستکبر، دست برداشتن از ملت فلسطین، موافقت با معامله قرن و سکوت در قبال تصمیم دولت آمریکا درباره قدس است؟

وی افزود: آیا عربیت ایجاد نسخه‌ای تاریک از اسلام و جنگ علیه یمن، ویران کردن عراق و سوریه و لبنان است؟

نصرالله گفت: نقشه‌ای که ثامر السبهان (وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای شورای همکاری خلیج فارس) برای لبنان کشیده بود و بخشی از آن بازداشت سعد الحریری نخست‌وزیر در ریاض بود، در راستای جنگی داخلی بود و متاسفانه برخی در لبنان آماده بودند که وارد جنگ داخلی شوند.

وی افزود: ما جنگ داخلی در لبنان را نمی‌خواهیم، بلکه به دنبال صلحی هستیم که آن را از جنگ‌های منطقه جدا کند.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: کسی که تروریست‌ها را به رشته کوه‌های شرقی لبنان و عوامل انتحاری را به ضاحیه فرستاد، به دنبال جنگ داخلی در لبنان بود.

نصرالله گفت: در خارج برخی برای جنگ داخلی در لبنان نقشه کشی می‌کنند مانند نقشه‌ای که برای ویران کردن سوریه، لبنان و عراق کشیدند.

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: حمله اسرائیل به فرودگاه "تیفور" در حومه حمص، اقدامی عمدی این رژیم برای قتل بود که از هفت سال قبل تاکنون بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: مقامات ایرانی خودشان مشخص خواهند کرد که چه واکنشی به قتل عمد نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط اسرائیل نشان بدهند.

نصرالله با بیان اینکه اسرائیلی‌ها خودشان را وارد جنگ با ایران کردند، افزود: اسرائیلی‌ها باید بدانند که اشتباهی تاریخی مرتکب شدند و با حمله به فرودگاه تیفور، مرتکب حماقت بزرگی شدند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که حمله اسرائیل به فرودگاه تیفور، نقطه عطفی تاریخی است که روند جدیدی را در رویارویی آغاز می‌کند.

نصرالله با بیان اینکه همه ما استفاده از سلاح شیمیایی در هر نبردی را محکوم می‌کنیم، افزود: اطلاعات قطعی ما نشان می‌دهد آنچه در "دوما" رخ داده، اجرای یک نمایش در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی است.

دبیرکل حزب الله گفت: با هر پیروزی بزرگ در سوریه، نمایش استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور تکرار می‌شود.

وی افزود: تهدیدات ترامپ بیانگر این است که ما در مقابل چشم‌انداز جدیدی از چشم‌اندازهای استکبار آمریکایی هستیم. ترامپ می‌خواهد خودش را به همه دنیا تحمیل و دنیا را مجبور به انتخاب گزینه‌های خود کند.

وی گفت: همه کشورهای دنیا حق دارند که از دولت غیر منسجمی مانند آمریکا که دچار سرگردانی استراتژیک است، نگران باشند. همه کشورهای دنیا باید از دولتی که شخصیتی منفعل مانند ترامپ آن را اداره می‌کند نگران باشند.

وی تاکید کرد که سعودی‌ها اماده پرداخت پول به دولت آمریکا بدون هیچگونه تردیدی هستند.

دبیرکل حزب الله گفت: ترامپ در پی مشکلات داخلی خود دچار بحران است و در سایه دولت فعلی آمریکا، باید هرگونه احتمالی را درباره موضع این کشور در قبال سوریه، در نظر گرفت.

وی تاکید کرد که هرگونه توییت‌های ترامپی و هالیوودی، سوریه، ایران، روسیه و کل ملت‌های منطقه را نخواهد ترساند.

دبیرکل حزب الله افزود: نبرد آمریکا با نظام‌ها و ارتش‌ها نیست، بلکه ترامپ با ملت‌های منطقه می‌جنگد.

به گزارش تسنیم به نقل از المنار، نصرالله در پایان اظهاراتش خواستار مشارکت گسترده در انتخابات پارلمانی این کشور شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین