کد خبر: ۵۱۸۱۷۹
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰

ایران و آلمان بر راه حل سیاسی بحران سوریه تاکید کردند

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «هایکو ماس» همتای آلمانی وی روز جمعه در یک تماس تلفنی، بر لزوم دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه تاکید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 ظریف در این تماس تلفنی ضمن محکومیت هرگونه کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه، بر ضرورت بررسی بین المللی و بی طرفانه این موضوع تاکید کرد و خطرات هرگونه اقدام نظامی به این بهانه را برای صلح و امنیت منطقه یادآور شد.

برنامه دفاعی موشکی کشورمان و نیز مسائل منطقه‌ای هم از دیگر موضوعات گفت وگوی روز جمعه بود که طی آن دو طرف بر عدم ارتباط آن ها با برجام تاکید کردند.

ظریف در همین رابطه با اشاره به لزوم اجرای تعهدات توسط همه طرف ها در برجام، ضرورت فشار اروپا بر آمریکا برای اجرای تعهداتش را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این تماس تلفنی، به سیاست های غلط آمریکا در سرازیر کردن انواع سلاح به منطقه، حمایت از تروریست ها و اقدام علیه مردم یمن اشاره کرد و این سیاست ها را منبع بی ثباتی و ناامنی خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه،دو طرف در ادامه در خصوص دیگر موضوعات دوجانبه، برجام و مسائل منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

ظریف همچنین انتصاب هایکو ماس به عنوان وزیر امور خارجه آلمان را تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین