کد خبر: ۵۱۹۲۲۴
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

قیمت طلای جهانی کاهش یافت

در حالیکه احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا و کاهش تنش های سیاسی در شبه جزیره کره و سوریه، تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده است، قیمت فلز زرد امروز کاهش داشت و در آستانه اولین کاهش هفتگی در طی 3 هفته گذشته قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1341 دلار و 33 سنت رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا با 0.3درصد افت به 1344 دلار و 50 سنت رسید. قیمت طلا در هفته جاری 0.2 درصد افت داشته است.

پیتر فانگ، تحلیلگر موسسه وینگ فانگ متالز در هنگ کنگ گفت: ما انتظار نداریم شاهد افزایش تقاضا برای خرید طلا باشیم و درحال حاضر برداشت سودهایی در حال انجام است. تقاضای فیزیکی نیز خیلی ضعیف است. قیمت طلا قادر به رسیدن به بالای 1355 دلار نیست.

نگرانی های موجود در بازار در اوایل هفته از ناحیه حملات موشکی کشورهای غربی به سوریه که موجب تقویت قیمت طلا شده بود فروکش کرده و با توجه به احتمال دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی، چشم انداز ژئوپلتیک در شبه جزیره کره نیز مثبت ارزیابی می شود.

همچنین تجار و تحلیلگران احتمال می دهند که فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی حداقل 2 نوبت نرخ بهره را افزایش دهد و این موضوع نیز بر قیمت طلا تاثیر منفی گذاشته است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.1 درصد کاهش به 17 دلار و 19 سنت رسید. قیمت پلاتین هم امروز 0.2 درصد کاهش داشت و به 930 دلار و 74 سنت رسید. قیمت پالادیوم امروز با 0.6 درصد رشد مواجه بود و به 1031 دلار و 99 سنت رسید.
افکار نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین