کد خبر: ۵۱۹۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

تماس تلفنی ماکرون با محمود عباس در آستانه دیدار با ترامپ

رئیس‌جمهوری فرانسه دو روز پیش از دیدارش با رئیس‌جمهوری آمریکا با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی برقرار و تاکید کرد، موضع فرانسه حمایت از برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل است.
آفتاب‌‌نیوز :
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه دو روز قبل از دیدار برنامه ریزی شده‌اش با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی برقرار کرد.

به گزارش خبرگزاری "وفا"ی فلسطین، ماکرون در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد: به صراحت موضع فلسطین را در دیدارش با ترامپ به او منتقل کرده و درباره طرح‌های آمریکایی مربوط به روند صلح توضیح خواهد خواست.

به گزارش این خبرگزاری، عباس نیز همتای فرانسوی خود را در جریان نتایج نشست اخیر سران عرب در ظهران قرار داد که در این نشست کشورهای عربی پایبندی خود را به طرح صلح ارائه شده از سوی عباس مبنی بر برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح، ایجاد مکانیزم چندجانبه و عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اعلام کردند.

ماکرون در این گفت‌وگو تاکید کرد: فرانسه برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل را براساس موضع اروپا و راهکار تشکیل دو کشور حمایت می‌کند.

عباس و ماکرون در این گفت‌وگو با ادامه هماهنگی میان دو طرف با هدف پیشبرد روند صلح در آینده توافق کردند.

همچنین ماکرون بر اهمیت تکمیل تلاش‌های آشتی ملی فلسطین که در راستای منافع موضع مذاکره‌ای این دولت است، تاکید کرد.

عباس هم در این گفت‌وگو از مواضع و تلاش‌های فرانسه، حمایت این کشور از ملت، مساله فلسطین و حمایت اقتصادی آن برای ساخت نهادهای فلسطینی قدردانی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین