کد خبر: ۵۱۹۵۲۴
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

تصاویری از غول پیکرترین هواپیمای تاریخ/تاریخ پرواز تعیین شد

شرکت استراتولانچ در سی و چهارمین سمپوزیوم فضایی اعلام کرد که بزرگترین هواپیمای تاریخ در تابستان سال جاری به پرواز در خواهد آمد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری-این هواپیمای بزرگ که «استراتولانچ» نام دارد با دو کابین جداگانه 226 تن وزن دارد و بال هایی به طول 117 متر دارد که می توانند وزنی برابر با 590 تن را تحمل کنند.

به گزارش آفتاب نیوز، این هواپیمای عظیم الجثه پیش تر دو آزمایش موتورهای توربوفن و حرکت روی باند فرودگاه با سرعت 74 کیلومتر بر ساعت را با موفقیت پشت سر گذاشته و و پیش از پرواز نهایی در تابستان باید سه آزمایش دیگر را نیز طی کند.

به گزارش ایندیپندنت،‌ شرکت طراح این هواپیما توسط یکی از بنیانگذاران مایکروسافت به نام پل آلن بنیانگذاری شده که به «مرد ایده پرداز» شهرت دارد.

هدف اصلی در آزمایش های بعدی این است که سرعت استراتولانچ به ترتیب مرز 128 و 222 کیلومتر بر ساعت را که برای اوج گرفتن لازم است رد کند. از آنجایی که هواپیمای مذکور آزمایش های پیشین را بدون هیچ مشکلی پشت سر گذاشته و نیاز به انجام اصلاحات خاصی نداشته، مهندسان امیدوارند در تابستان امکان پرواز داشته باشد. 

هدف اصلی از طراحی این هواپیما توسعه یک سکوی پرتاب در میان آسمان بوده است. راکت های سبک و محموله هایی از قبیل ماهواره به میانه دو کابین استراتولانچ متصل می شوند، سپس خلبان هواپیما را تا ارتفاع مشخصی بالا برده و بار را رها می کند.

در سال ۲۰۱۲ کار ساخت آشیانه حدود یک هکتاری این هیولا در پایگاه موهاوی به پایان رسید. در سال ۲۰۱۳ نیز موشک ماهواره‌ بر پگاسوس به عنوان محموله این هواپیما انتخاب و معرفی شد. در سال ۲۰۱۴ نیز سوخت جامد به عنوان تامین‌کننده انرژی مورد نیاز نیروی محرکه انتخاب شد و گزینه سوخت مایع کنار گذاشته شد. در سال ۲۰۱۶، جمعیت تیم کاری به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده بود.

این پروژه ۳۰۰ میلیون دلار هزینه به همراه داشته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین