کد خبر: ۵۱۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۵ - ۲۱:۲۱
حمله به بوش یک ترفند سیاسی است

تاکتیک جمهوری‌‌خواهان آمریکا برای پیروزی

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش سی‌بی‌اس با توجه به نظر سنجی‌ها ، تاکتیکی که اغلب نامزدهای این حزب برای افزایش شانس خود به کار می برند ابراز مخالفت با سیاست‌های جورج بوش و حملات لفظی شدید به مارک فولی (به خاطر نامه‌نگاری‌های غیر اخلاقی) است . برای جمهوریخواهان وفادار این کار بسیار سختی است که رئیس جمهور را در میانه بازی سختی مثل بحران عراق تنها بگذارند ولی ظاهرا برای نجات صندلی خود  و کرسیهای حزب در کنگره چاره ای جز این وجود ندارد. 

یکی از این نامزدها «نانسی جانسون» نماینده کهنه کار حزب جمهوریخواه از ایالت کانتیکات است که سابقه 24 سال حضور در مجلس نمایندگان را به عنوان یک رکورد با خود به همراه دارد. او در آخرین سخنرانی انتخاباتی خود به صراحت گفت که در برخی زمینه ها مانند جنگ عراق و قانون محاکمه مظنونین اعمال تروریستی «مطلقا» با رئیس جمهور مخالف بوده است. وی همچنین با اصرار زیاد تاکید می‌کند که عضو ائتلاف کوچکی از جمهوریخواهان بوده که طرح تحقیق بر روی سلولهای بنیادین را بر خلاف میل رئیس جمهور در صحن علنی کنگره به بحث گذاشتند.

اینگونه ابراز مخالفت با رئیس جمهور از طرف هم حزبی‌هایش در تاریخ سیاسی ایالات متحده بسیار کم سابقه است. دموکراتها اغلب با حمله به این استراتژی انتخاباتی نامزدهای جمهوریخواه آنان را متهم به بی صداقتی در برابر رای دهندگان می‌کنند.

کریس مورفی رقیب انتخاباتی خانم جانسون در این باره می‌گوید : او فکر می کند با این حرفها مردم همراهی او با لایحه‌های پیشنهادی رئیس جمهور در ده‌ها مورد دیگر را فراموش می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین