کد خبر: ۵۱۹۹۱۴
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

پوتین و ماکرون: برجام باید حفظ شود

ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون روسای جمهوری فرانسه و روسیه بر ادامه توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند. نهاد ریاست جمهوری روسیه (کرملین) با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر، گزارش کرد آقای پوتین روز دوشنبه با همتای فرانسوی خود تلفنی گفت‌و‌گو کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
ایران، روسیه و متحدان اروپایی آمریکا امید دارند که رئیس جمهوری فرانسه بتواند نظر منفی دونالد ترامپ در مورد برجام را تغییر دهد. آنها امیدوارند امانوئل ماکرون همتای آمریکایی خود را متقاعد کند که طرح جایگزینی برای برجام در نظر نگیرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ خبرگزاری رویترز با ذکر این موضوع گزارش داد نمایندگان بیشتر شرکت‌کنندگان در کنفرانس منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای که روز دوشنبه در ژنو برگزار شد، بر لزوم حفظ برجام تأکید کردند.

سازمان ملل: برجام بهترین راه حل است

ایزومی ناکامیتسو، نماینده عالی سازمان ملل برای منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در این نشست گفت: «برجام بهترین راه برای اطمینان از ماهیت صلح‌طلبانه برنامه هسته‌ای ایران و تحقق امتیازات ملموس اقتصادی برای مردم ایران است.»

روسیه و چین علیه هرگونه اقدام «تخریبی» آمریکا

روسیه می‌گوید به همراه چین با اقدام «تخریبی» آمریکا علیه برجام مقابله خواهد کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با وانگ یی، مشاور دیپلماتیک دولت چین در مورد برجام گفت: «ما با تجدید نظر در این توافق مخالفیم. به نظر ما چنین کاری تخریبی است و دستاورد سال‌ها کار بین‌المللی و گفتگو میان شش قدرت جهانی و ایران را نابود خواهد کرد. ما با هر گونه تلاش برای تخریب این توافق که موضوع قطعنامه سازمان ملل متحد بوده مخالفیم.»

اروپا برجام را ضامن ماهیت صلح‌طلبانه فعالیت هسته‌ای ایران می‌داند

اتحادیه اروپا می‌گوید برجام باعث تقویت نظام منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و تأمین امنیت در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود.

یاچک بیلیکا، نماینده اتحادیه اروپا در نشست خلع سلاح هسته‌ای ژنو با ذکر این موضع اتحادیه همچنین گفت که برجام «ضامن ماهیت صلح‌طلبانه» برنامه هسته‌ای ایران است.

مرکل: توافق بد، بهتر از نبود توافق است

از سوی دیگر آنگلا مرکل نیز در مورد برجام گفته است که یک توافق بد بهتر از نبودن توافق است. صدر اعظم آلمان روز یکشنبه ۲ اردیبهشت در مصاحبه‌ای در پیوند با برجام و نگرانی اسرائیل گفت: «من نگرانی اسرائیل در مورد فعالیت ایران را درک می‌کنم. ما تنها در مورد این که چگونه می‌توان تهدید را برطرف کرد با یکدیگر اختلاف نظر داریم. ما می‌اندیشیم که چهارچوب [توافق] موجود ترجیح دارد به این که اصلا هیچ توافقی نباشد.

منبع: یورونیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین