کد خبر: ۵۲۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۹

انتقاد موتلفه از بحث تحریم انتخابات

آفتاب‌‌نیوز : وی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آفتاب، اظهار داشت: آقای موسوی لاری نه سخنگوی جبهه دوم خرداد هستند و نه سخنگوی تمام اصلاح طلبان، بنابراین نمی توان مواضع ایشان را موضع کل جریان اصلاحات دانست.

لازم به ذکر است که «عبدالواحد موسوی لاری» وزیر کشور دولت محمد خاتمی و عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در گفت و گویی با خبرگزاری فرانسه تصریح کرده بود که در صورت رد صلاحیت گسترده کاندیداهای اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس خبرگان رهبری توسط شورای نگهبان، اصلاح طلبان این انتخابات را «تحریم» خواهند کرد.
 
حبیبی در این زمینه افزود: بنده کاملا تردید دارم که حتی مجمع روحانیون مبارز هم این نظر آقای موسوی‌لاری را قبول داشته باشد و اطلاعاتی که ما داریم هم این مساله را تایید می‌کند. 

وی نگرانی اصلاح‌طلبان از برخود جناحی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات خبرگان را درست ندانست و گفت: آقای موسوی‌لاری خود زمانی وزیر کشور بودند و بهتر می‌دانند که ترکیب مراجع بررسی صلاحیت کاندیداها در انتخابات گوناگون از سلیقه‌های مختلف بوده‌است کما اینکه اکثر نمایندگان مجلس ششم هم که توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند از همفکران ایشان بودند.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان این مطلب که «به هیچ عنوان ادعای جناحی برخود کردن شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها را قبول ندارم» اظهار داشت: معتقدم که هیچ‌ دلیل انقلابی قانع کننده‌ای برای تحریم انتخابات پیش‌رو وجود ندارد. 

حبیبی با «ابراز تعجب» از سخنان موسوی لاری، افزود: هر دو انتخابات خبرگان و شوراها به صورت شایسته‌ای برگزار خواهند شد و امیدوارم تا احزاب و گروه‌های سیاسی هم به نظرات مردم توجه داشته باشند.
 
وی با انتقاد از مطرح شدن بحث تحریم انتخابات توسط گروه‌ها و اشخاص، گفت: «تجربه ثابت کرده که این نوع تحریم‌ها هیچ اثری بر اصل برگزاری انتخابات نداشته و نخواهد داشت».
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در خصوص اقدامات جریان اصولگرا برای رسیدن به لیست واحد در انتخابات شوراها گفت: «تا مقطع ارائه لیست نهایی از طرف احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی هنوز فاصله قابل توجهی وجود دارد». 

وی اقدامات و برنامه های طیف اصولگرا برای دستیابی به لیستی واحد در انتخابات شوراها را «معقول، منطقی و قابل توجه» خواند و افزود: بنده کاملا به ارائه لیست واحد از سوی اصولگرایان در انتخابات آینده شوراها خوشبین هستم. 

حبیبی در مورد انتخابات خبرگان هم به مانند گذشته بر تبعیت حزب موتلفه و تقریبا تمام گروه‌ها و احزاب اصولگرا از لیست مشترک جامعتین، تاکید کرد. 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره استعفای سردار «مرتضی طلایی» از فرماندهی پلیس پایتخت به منظور شرکت در انتخابات آینده شوراها یا میان دوره‌ای مجلس نیز گفت: «راجع به استعفای ایشان باید خودشان توضیح بدهند اما طبق قانون شرکت نظامیان در انتخابات به شرط استعفا از سمت خود منع قانونی ندارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین