کد خبر: ۵۲۰۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

روسیه: تسلیحات شیمیایی در «برزه» وجود نداشت

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، بررسی‌های سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نشان می‌دهد به رغم ادعاهای مقام‌های آمریکایی، تسلیحات شیمیایی در مرکز پژوهشی منطقه برزه دمشق پیدا نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آمریکا، فرانسه و انگلیس ۱۴ آوریل با طرح این ادعا که دولت دمشق در دوما از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است، مواضع سوریه را مورد هدف حملات موشکی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، در صورتی که در سایت‌های مورد هدف ائتلاف تحت رهبری آمریکا سلاح شیمیایی وجود داشت، ممکن بود هزاران تن کشته شوند.

جنگنده‌های آمریکا، فرانسه و انگلیس بامداد شنبه تعدادی از پایگاه‌های ارتش سوریه را مورد هدف قرار دادند. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، در منطقه برزه در شمال دمشق ساختمانی سه طبقه که بخشی از مرکز تحقیقات علمی بود، به تلی بزرگ از خرابی تبدیل شده است. کارمندان این مرکز صبح بعد از اینکه شنیدند این محل بمباران شده، برای بازرسی مکان حاضر شدند. آنها در زمینه‌های داروسازی و صنایع شیمیایی صلح آمیز فعالیت داشتند.

در همین حال، دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرد، آمریکا همچنان به ثبت اختراع در حوزه‌های مربوط به عوامل اعصاب ادامه می‌دهد و در این زمینه تاکنون بیش از ۱۴۰ مورد ثبت اختراع در این کشور صورت گرفته است.

دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: آمریکا در قبال توافق‌های بین‌المللی مربوط به ممنوعیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک صرفا روی کاغذ متعهد است.

براساس یادداشتی که از سوی وزارت خارجه روسیه منتشر شد، مسکو اعلام کرد: ما بیان این نکته را ضروری می‌دانیم که آمریکا، و نه روسیه، تنها عضو کنوانیسیون منع تسلیحات شیمیایی است که زرادخانه‌های گسترده‌ای از این نوع سلاح‌ها را در اختیار دارد. علاوه بر این، براساس اطلاعات موجود، آمریکا در حوزه‌های مربوط به عوامل شیمیایی به ثبت اختراع ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود آورده است: اقدامات بی پروای آمریکا در استقرار سیستم‌های دفاع موشکی پیامدهای ناگواری را برای ساختار امنیت بین‌المللی هم در منطقه اروپا–آتلانتیک و هم در منطقه آسیا-پاسفیک به همراه دارد. سیاست آمریکا در استقرار سپرهای دفاع موشکی‌اش یکی از موانع اصلی در خلع سلاح اتمی محسوب شده و شرایطی خطرناک را برای احیای رقابت تسلیحاتی ایجاد می‌کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین