کد خبر: ۵۲۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۸۵ - ۲۱:۲۷

صدام باز هم کارت قرمز گرفت

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آسوشیتدپرس، صدام این بار با فریاد کشیدن و خواندن آیه‌ای از قرآن با مضمون «با آنها بجنگید و خدا هم آنها را مجازات می‌کند» خشم قاضی دادگاه را برانگیخت. درپی این اقدام قاضی محمد الخلیفه میکروفن صدام را قطع کرد و به نگهبانان دستور داد او را از جلسه دادگاه بیرون ببرند. 

در همین حال حسین رشید التکریتی از فرماندهان نظامی ارتش صدام که از دیگر متهمین این پرونده است از جای خود برخاست و قصد داشت به همراه صدام از جلسه دادگاه خارج شود و در پی ممانعت نگهبانان با فریاد به ناسزاگویی پرداخت و لوازم التحریر روی میز را به سوی نگهبان پرتاب کرد و به این ترتیب او نیز از جلسه دادگاه اخراج شد. 

پس از آن به دستور قاضی ادامه دادرسی پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد. قاضی محمد الخلیفه پیش از توقف جلسه علنی به متهمین گفت من با شما با صبر و احترام برخورد می‌کنم و اجازه می‌دهم که سخنان خود را بیان کنید اما شما قصد اخلال در روند دادرسی را دارید. 

صدام و 6 تن از همدستانش در این دادگاه به اتهام کشتار بیش از 180 هزار نفر از کردهای این کشور در بمباران شیمیایی آنها طی سال‌های 1987 و 1988 محاکمه می‌شوند و در صورت محکوم شدن با مجازات اعدام مواجه خواهند شد. اما صدام و همدستانش هر بار به شیوه‌ای در روند دادرسی اختلال ایجاد می‌کنند. این چهارمین بار است که صدام از جلسه دادگاه اخراج می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین