کد خبر: ۵۲۰۵۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

مشایی مرتد شده است؟

روح‌الله احمدزاده‌کرمانی، معاون سابق محمود احمدی‌نژاد و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری روز گذشته خبری در کانال تلگرامی خود منتشر کرد که از احتمال صدور حکم ارتداد برای اسفندیار رحیم‌مشایی خبر می‌داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 او در اين مطلب نوشته بود: «شنيده‌ها حكايت از اتهامات سنگين امنيتي در پرونده يكي از اعضاي اصلي جريان انحرافي دارد! همچنين وجود برخي از اسناد و مدارك و اقارير، احتمال صدور حكم ارتداد! را در خصوص اين فرد افزايش داده است.»

گرچه در نوشته احمدزاده‌كرماني بر «يكي از اعضاي اصلي جريان انحرافي» تاكيد شده اما نامي از مشايي به ميان نيامده است.
اعتماد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
مرتد به کسی می گویند که قبلا مسلمان بوده و بعد از دین اسلام برگشته باشد.به این صورت که یا خدا را انکار کرده، یا نبوت و قرآن را مُنکر شده ویا یکی از ضروریات دین را منکر شده، یا حلالی را حرام و یا حرامی را حلال کرده باشد. چنین شخصی از نظر اسلام، مُرتَد محسوب می شود.

مرتد بر دو قسم است:

مرتد فطری و مرتد ملّی

مرتد فطری : کسی است که فطرتاً مسلمان بوده ،یعنی از پدر و مادری مسلمان، به دنیا آمده و خود هم مسلمان بوده بعداً مرتد شده است.

مرتد ملی: کسی است که از پدر و مادر غیر مسلمان به دنیا آمده و بعد از رشد و بلوغ مسلمان شده و بعد از مدتی از اسلام بر گشته است. این شخص را مرتد ملی می گویند. حکم مرتد فطری، قتل است چه توبه کند یا در ارتدادش باقی باشد.

امّاحکم مرتد ملّی این است که تا سه روز به او مهلت می دهند، اگر توبه کرد و دوباره اسلام را پذیرفت، رهایش می کنند. در غیر این صورت او را به قتل می رسانند .

دلیل قتل مرتد فرموده پیغمبر اکرم(ص) است که فرمود: کسی که دینش را به دین دیگر تبدیل کند پس او را بکشید . [i]

هم چنین عمّار از امام صادق(ع) روایت کرده که آن جناب فرمودند: (شخص مسلمان از اسلام ارتداد اختیار کرده و نبوت پیامبر اکرم(ص) را انکار نموده و بر هر کسی که این امر را بشنود خونش مباح بوده و بر امام مسلمین است که او را کشته و توبه اش را نپذیرد.)
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین