کد خبر: ۵۲۰۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

ماجرای هولناک کودک‌کشی از آق‌قلا تا مشهد

دو کودک بی‌گناه یکی در مشهد و دیگری در آق‌قلا قربانی جنایت‌های هولناکی شدند و پلیس دو استان تحقیقات ویژه‌ای را بر روی این دو پرونده آغاز کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سلاله ٥ساله دختربچه آق‌قلایی بود که به طرز وحشتناکی از سوی یک جنایتکار به قتل رسید. گفته می‌شود، اختلافات شرور معروف منطقه آق‌قلا با یک خانواده، سلاله را قربانی کرده است. این دختربچه بی‌گناه در یک انبار در روستا به دست مرد جنایتکار خفه شد و جسد دست و پا بسته او پس از دستگیری قاتل پیدا شد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، گفته می‌شود که قاتل به خاطر کینه‌ای که از بستگان سلاله داشته او را به شکنجه‌گاهش برده و کشته است. درحال حاضر تحقیقات پلیس استان گلستان بر روی این پرونده ادامه دارد و مرد جنایتکار درحال بازجویی است. این درحالی است که قاتل پسربچه مشهدی، هنوز انگیزه اصلی خود را از این جنایت هولناک فاش نکرده است. او به‌عنوان راننده آژانس پسربچه را سوار خودروی خود کرد و با ٢١ ضربه چاقو او را به قتل رساند.  ساعت ١١:٣٠ صبح روز پنجشنبه بود که خانواده سلاله ٥ساله متوجه ناپدید شدن دختربچه‌شان شدند. آنها همه جا را به دنبال او گشتند و زمانی که سلاله را پیدا نکردند، پلیس را در جریان ماجرا قرار دادند. این درحالی بود که آنها مظنون اصلی را هم به پلیس لو دادند. شرور معروفی که روز حادثه به خانه یکی از بستگان سلاله مراجعه کرده و با آنها درگیر شده بود. خانواده سلاله مطمئن بودند که این شرور به پرونده ناپدید شدن دخترشان ارتباط دارد. بنابراین پلیس به سراغ این مرد ٤٤ساله رفت و او را دستگیر کرد. پس از دستگیری راز یک جنایت هولناک فاش شد. مرد جنایتکار، قتل وحشتناک دختربچه را برای پلیس تشریح کرد و محل رها کردن جسد را هم لو داد. ماموران هم به این محل که یک انبار در خانه یک روستایی که خالی بود، رفتند و با جسد دختربچه روبه‌رو شدند.  قاتل دختربچه ٥ساله ساکن یکی از روستاهای این شهرستان در کمتر از ٢ ساعت دستگیر شد. ‌سرهنگ مجید زائری فرمانده انتظامی شهرستان آق‌قلا با بیان این مطلب، جزییات دیگری از این پرونده  را روایت کرد: «درحال حاضر نیز فرد دستگیر شده در اعترافات اولیه به جرم خود اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.» عبدالناصر گری پدر بزرگ سلاله هم ‌در گفت‌وگوی کوتاهی با اشاره به جزییات پیدا شدن جسد نوه‌اش، به «ایسنا» گفت: «قاتل سابقه شرارت داشته است. تمام افراد منطقه از دست این فرد عاصی بودند. ما سریع به فکر افتادیم که حتما کار آن باشد و این باعث شد تا به او شک کنیم. قاتل پس از ربودن سلاله، او را به یکی از انبارهای منطقه منتقل کرد و دست و پایش را بست و سلاله به دلیل خفگی جانش را از دست داد.»

این درحالی است که ‌هادی ‌هاشمیان رئیس‌کل دادگستری گلستان، با تشریح جزییات بیشتری از پرونده قتل این دختربچه، گفت: «بررسی پزشکی قانونی نشان می‌دهد به این کودک تجاوز نشده است. همچنین در گزارش اولیه پزشکی قانونی علت مرگ این کودک خفگی اعلام شده است.»

هادی ‌هاشمیان با تأکید بر این‌که بلافاصله پس از اعلام مفقودی دختربچه آق‌قلایی، تلاش دستگاه قضائی و انتظامی برای یافتن این کودک آغاز و مظنون شناسایی شد، افزود: قاتل در بازجویی‌ها، سرخوردگی اجتماعی و انتقام‌جویی را انگیزه قتل این کودک بی‌گناه عنوان کرده است. زمانی که خانواده سلاله با مراجعه به کلانتری مفقودی کودک را گزارش دادند، اعلام کردند به یکی از اهالی روستا که فردی معتاد و سابقه‌دار است مشکوک هستند. با اعلام مفقودی، پلیس با دستور بازپرس، فرد مظنون را بازداشت کرد. مظنون در بازجویی‌ها به قتل کودک اعتراف و محل جنازه او را به پلیس اعلام کرد. قاتل در بازجویی‌ها اعلام کرد که برای درخواست مواد مخدر به منزل یکی از اقوام کودک مراجعه کرده بود، اما با پاسخ منفی آن خانواده روبه‌رو شد. قاتل هنگام خروج از خانه این افراد، با هدف انتقام از اهالی خانه، این دختربچه را که از بستگان این خانواده بود ربود و پس از انتقال به انبار خانه یکی از روستاییان که در منزل نبودند، خفه کرد. قاتل در بازجویی‌ها گفته که قصد دفن کردن جنازه در زمین‌های اطراف روستا را داشت، اما زمانی که بلندگوی مسجد روستا اعلام کرد سلاله ناپدید شده و از مردم درخواست کمک شد، از این تصمیم منصرف شد و جنازه را در انبار همان خانه‌ای که کودک را کشته بود رها کرد و از روستا خارج شد. قاتل درحال حاضر در زندان است و رسیدگی به پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آق‌قلا آغاز شده است.»

قتل معمایی کودک با ٢١ ضربه چاقو

در پرونده هولناک بعدی که در مشهد رخ داد، مردی با انگیزه نامعلوم پسربچه ١٠ساله را با ضربات چاقو به قتل رساند. محمدحسین ازغدی صبح روز چهارشنبه، درحالی‌که قصد داشت به مدرسه برود، سوار خودرو این مرد قاتل شد. پسربچه و مادرش تصور می‌کردند، این مرد راننده آژانس است. برای همین قربانی بدون اطلاع از سرنوشت هولناکی که در انتظارش بود، سوار خودرو این مرد شد و با مادرش خداحافظی کرد، اما دیگر به خانه بازنگشت تا این‌که جسد غرق در خونش، درحالی‌که به طرز فجیعی به قتل رسیده بود، از سوی پلیس کشف شد. قادر کریمی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی درباره جزییات این پرونده گفت: «با اعلام خبر مفقود شدن کودک ١٠ساله در مشهد و با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله دستورات لازم برای پیگیری سریع موضوع صادر شد و کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با هدایت‌های تخصصی مقام قضائی وارد عمل شدند. کارآگاهان جسد غرق در خون پسربچه ۱۰ساله را که با ضربات چاقو و برخورد جسم سخت به سرش به طرز وحشتناکی به قتل رسیده بود را کشف کردند و تحقیقات علمی خود را ادامه دادند. با انجام اقدام‌های گسترده علمی و اطلاعاتی، کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی عامل جنایت را که جوانی ٢٧ساله است پس از ۳۳ساعت شناسایی و پنجشنبه‌شب گذشته او را در نزدیکی محل سکونتش در محدوده بلوار موسوی قوچانی که با خانه مقتول نیز فاصله چندانی ندارد در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. تحقیقات کارآگاهان برای کشف انگیزه متهم از ارتکاب جنایت ادامه دارد.» همچنین معاون دادستان خراسان رضوی در امور جرایم خاص و خشن در این‌باره گفت: پسربچه‌ ١٠ساله روز چهارشنبه در محدوده موسوی قوچانی مشهد قرار بوده با سرویس به مدرسه مراجعه کند، اما روز قبل سرویس مدرسه اعلام کرد که به دلیل مشکلی که به وجود آمده قادر به بردن دانش‌آموزان نیست. به همین دلیل این پسربچه ١٠ساله موضوع را با مادر در میان می‌گذارد. مادرش نیز برای او آژانس می‌گیرد، قربانی نیز برای سوار شدن به خودرو آژانس از خانه خارج می‌شود. مادر حتی تصویر فرزند خود را در آیفون می‌بیند که سوار خودرو پراید مقابل منزل می‌شود. او تصور می‌کرد فرد مذکور راننده آژانس است، اما گویا وی راننده نبوده و راننده آژانس دقایقی بعد به درِ منزل مراجعه می‌کند. همان‌جا مشخص می‌شود که این پسربچه ربوده شده است. برای همین تحقیقات در این رابطه آغاز ‌شد تا این‌که جسد این پسربچه ١٠ساله روز پنجشنبه در حوالی شهرک صنعتی شاندیز پیدا شد، درحالی‌که روی بدن وی ضربات متعدد چاقو بوده و با وسیله‌ای همچون تیشه نیز به پیشانی وی ضربه وارد شده بود.

منبع: روزنامه شهروند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین