کد خبر: ۵۲۰۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵

توضیح وزیر بهداشت درباره مبارزه با شیوع بیماری‌های پوستی ناشی از ریزگردها

وزیر بهداشت درباره مبارزه با شیوع بیماری‌های پوستی ناشی از ریزگردها در خوزستان گفت: آن بخشی که به ریزگردها و تغییر اقلیم و در مجموع مسائل زیست محیطی که مسائل کلانی است، مربوط می‌شود، توسط استاندار خوزستان و از طریق ارتباط مستقیم با شخص رئیس جمهور و معاونان رئیس‌جمهور در حال پیگیری است. ما نیز در بخش خدمات درمانی نهایت سعی خود را در این زمینه به کار می‌گیریم.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی امشب (هشتم اردیبهشت‌ماه) در حاشیه افتتاح پروژه بازسازی و توسعه بال شمالی بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از توفیقی که خداوند عطا کرد تا دوباره در آبادان و خرمشهر حضور پیدا کنم، بسیار خرسندم. پروژه‌هایی که امروز افتتاح شدند و هم اکنون از آن‌ها بهره‌برداری می‌شود، در افزایش رضایت مردم از خدمات وزارت بهداشت حتما موثر هستند.

وی با اشاره به این پروژه‌ها افزود: هم کلینیک‌های ویژه و اتاق‌های وِیژه زایمان و هم  طرح هایی که تا آخر وقت امشب و فردا صبح افتتاح می‌شوند، حتما در ارتقای خدمات درمانی- بهداشتی، کاهش مرگ و میر و حوادث موثر هستند البته خود مردم باید تلاش کنند تا کمتر بیمار شوند. با این وجود معتقدم این پروژه‌ها خدمات بسیار خوبی هستند و در این زمینه مسیر بسیار خوبی دنبال می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: همه دوستان، نمایندگان، استاندار خوزستان، فرمانداران در خوزستان و همچنین سازمان منطقه آزاد اروند بسیار کمک می‌کنند که از آن‌ها ممنون هستیم. از دوستان خودم هم در دانشکده علوم پزشکی آبادان صمیمانه سپاسگزارم چرا که باعث خوشحالی و مسرت ما شده اند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اجرا و افتتاح پروژه‌های درمانی در منطقه آبادان و خرمشهر عنوان کرد: ان‌شاءالله باز هم به این منطقه خواهیم آمد و سوم خردادماه تعدادی از طرح‌ها افتتاح می شوند. دو یا سه طرح بسیار مهم نیز در دست اجرا داریم که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند. امیدواریم بیمارستانی که با همکاری بنیاد مستضعفان در حال احداث است ظرف یک سال و نیم آینده به بهره برداری برسد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه با توجه به شیوع بیماری‌های پوستی ناشی از ریزگردها در  منطقه، آیا بین نهادهای دولتی برای مبارزه و جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها هم افزایی وجود دارد، گفت: آن بخشی که به ریزگردها و تغییر اقلیم و در مجموع مسائل زیست محیطی که مسائل کلانی است، مربوط می‌شود، توسط استاندار خوزستان و از طریق ارتباط مستقیم با شخص رئیس جمهور و معاونان رئیس‌جمهور در حال پیگیری است. ما نیز در بخش خدمات درمانی نهایت سعی خود را در این زمینه به کار می‌گیریم.

وزیر بهداشت ادامه داد: البته از کاستی‌ها و کمبودهای موجود عذرخواهی می‌کنیم. اگر منصفانه بخواهیم نگاه کنیم، توانمندی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و سایر دانشکده‌های علوم  پزشکی استان خوزستان در حال ارتقا است و همه کمک می‌کنند که قابل تقدیر است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین