کد خبر: ۵۲۰۷۴۹
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
دادگاه رسیدگی به اتهامات اولین متهم از پرونده عملیات تروریستی حرم امام و مجلس

متهم ردیف اول حمله تروریستی به حرم امام و مجلس: داماد خواهرم باعث ورودم به داعش شد/ ۳ روز بعد از عضویت در داعش پشیمان شدم

من طرفدار طالبان بودن اما هیچ کس را نفرستادم. من وارد داعش شدم تا افرادی که رفته‌اند برگردانم. خواستم فرار کنم به من گفتند دولت اسلامی راه خروج ندارد و کشته می‌شوی.
آفتاب‌‌نیوز :
جلسه رسیدگی به اتهامات اولین متهم از پرونده عملیات تروریستی حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به صورت علنی آغاز شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس و حرم مطهر ، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی و با حضور نماینده دادستان و ۸ نفر از متهمان این پرونده به صورت علنی برگزار شد،

قاضی صلواتی در ابتدای جلسه دادگاه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات تروریستی مجلس و حرم امام، مفادی از قانون آیین دادرسی کیفری مبنی بر عدم درج نام و مشخصات متهمین وعدم اخلال در نظم جلسه را قرائت کرد.‎

سعیده زارع فرزند شهید جواد زارع در ابتدای جلسه دادگاه با قرائت متنی از قاضی دادگاه خواستار اشد مجازات شد.

قاضی صلواتی از متهم ردیف اول س.م خواست در جایگاه قرار گیرد.

وی اتهامات وی را قرائت کرد و گفت: وی به علت حضور در گروهک تروریستی داعش و ورود غیرمجاز به کشور، قاچاق مهمات و اسلحه جنگی، جعل سند و شناسنامه، حمل و نگهداری سلاح جنگی، حمل و نگهداری گاز اشک‌آور متهم شده است.

متهم ردیف اول س.م در دفاع از خود گفت: سبب ورود من به داعش داماد خواهرم بود و چیزی جز این نیست. زمانی که من به داعش وارد شدم سه روز بعد پشیمان شدم. سعی کردم فرار کنم نشد. من بارها تکفیر شدم. من ده سال در تهران در کارخانه‌ها کار کردم و خدمت کردم . من ملتم را دوست دارم.‎

وی افزود: شما هم مقصر هستید نباید بگذارید بچه‌هایتان محتاج تکفیر شوند‌. ما در ظاهر مقصر هستیم اما ریشه‌ای دارد. همه مسئول هستیم. چرا ایران با چین و روس برادر شده است؟

قاضی از متهم خواست در خصوص نحوه ورود به داعش توضیح دهد.

متهم گفت: من طرفدار طالبان بودن اما هیچ کس را نفرستادم. من وارد داعش شدم تا افرادی که رفته‌اند برگردانم. خواستم فرار کنم به من گفتند دولت اسلامی راه خروج ندارد و کشته می‌شوی.

قاضی صلواتی در ادامه اظهارات متهم از او خواست با دادگاه صادق باشد و در خصوص حمل جلیقه انتحاری و دو قبضه اسلحه توضیح دهد‎.

متهم ردیف اول اظهار کرد: من به دنبال داماد خانواده‌ام رفتم.‎

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین