کد خبر: ۵۲۱۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵

سرژ سرکیسیان: روابط با روسیه گسترش می یابد

رهبر مخالفان دولت ارمنستان اعلام کرد که در صورت نخست وزیری وی، روابط ایروان - مسکو گسترش می یابد و هیچ تهدیدی برای مناسبات ارمنستان و روسیه وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
نیکول پاشینیان رهبر مخالفان دولت ارمنستان روز دوشنبه در دیدار با هیاتی از مجلس دومای روسیه به سرپرستی لئونید کالاشنیکوف رئیس کمیسیون امور کشورهای همسود و همگرایی اوراسیایی دوما، این مطلب را بیان کرد.

روزنامه روسی کامرسانت در سایت اینترنتی خود به نقل از پاشینیان نوشت: اعضای هیات دومای روسیه سوالاتی داشتند و مواضع ما را در خصوص روابط با مسکو جویا شدند.
رهبر مخالفان دولت ارمنستان خاطرنشان کرد: پیام اصلی ما این بود که در روند اعتراضات در ارمنستان، هیچ توطئه ژئوپلیتیکی علیه روسیه وجود ندارد و هیچ عاملی روابط روسیه و ارمنستان را تهدید نمی کند. 

به گزارش رادیو روسی اکومسکو، پاشینیان در دیدار با اعضای هیات دومای روسیه اطمینان داد که جهت گیری به سوی مشارکت راهبردی با مسکو از سوی ایروان حفظ خواهد شد.

رسانه روسی افزود: در همین حال پاشینیان به وجود مسائل در روابط روسیه و ارمنستان اذعان کرد و گفت که این مسائل را می توان حل کرد.

صبح امروز (دوشنبه) حزب پارلمانی 'یلک' رسما نامزدی نیکول پاشینیان، رهبر معترضان ارمنستان را برای انتخابات نخست وزیری این کشور اعلام کرد.

حزب یلک 9 کرسی و 'بلوک تساروکیان' 31 کرسی در پارلمان دارد و برای اینکه پاشینیان نخست وزیر شود، باید 53 رأی پارلمان را به دست آورد.

حزب حاکم جمهوری خواه 58 کرسی پارلمان را در اختیار دارد و نامزد این حزب می تواند در رأی گیری، آرای کافی برای مقام نخست وزیری را به دست آورد.

پیش تر 'آرا بابلویان' رئیس پارلمان ارمنستان از برگزاری نشست ویژه برای تعیین نخست وزیر جدید در روز اول ماه می (11 اردیبهشت) خبر داده بود.

'سرژ سرکیسیان' که به تازگی از طرف حزب حاکم جمهوری خواه در پارلمان ارمنستان به عنوان نخست وزیر انتخاب شده بود با گسترش اعتراض های خیابانی، پس از سال ها حضور در قدرت، مجبور به استعفا شد. 

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین