کد خبر: ۵۲۱۱۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
در پی فیلترینگ تلگرام منتشر شد

شایعه استعفای وزیر ارتباطات

برخی رسانه ها مدعی شدند آذری جهرمی استعفا داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در پی صدور حکم فیلتر تلگرام، برخی کانال ها خبر از استعفای وزیر ارتباطات داده اند. 
 
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ از صحت این خبر اطلاعی در دست نیست.

شایعه استعفای وزیر ارتباطات

تکذیب استعفای آذری جهرمی وزیر ارتباطات

وزارت ارتباطات خبر منتشر شده در خصوص استعفای آذری جهرمی را تکذیب کرد.

آذری جهرمی برای کسب اجازه استعفا به دفتر روحانی  رفته است؟

با این حال، خبرگزاری شبستان نوشته است: محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که گفته می شود استعفای خود را اعلام کرده از صبح امروز در دفتر حسن روحانی رییس جمهور حضور یافته تا برای ادامه راهش از او کسب تکلیف کند.

طبق گفته روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به خبرنگار شبستان، تایید یا تکذیب استعفای وزیر زمانی مشخص خواهد شد که او از جلسه با رییس جمهور بیرون بیاید.

اعلام نظرات کارشناسی لزوما به معنای استعفا نیست

وزیر ارتباطات در پاسخ به شایعه استعفای خود گفت: اعلام نظرات کارشناسی لزوما به معنای استعفا نیست. چالشهای فیلترینگ را مستند و مستدل اعلام کرده‌ایم. مراجع تصمیم‌گیر نظرات ما را شنیده‌اند و تصمیم گرفته‌اند.

وزیر ارتباطات در پاسخ سوال ایسنا در مورد صحت استعفای خود گفت: نباید اعلام نظرات کارشناسی را استعفا تفسیر کنیم. در مورد فیلترینگ ما بارها اعلام کرده‌ایم که فیلترینگ تنها راه حل نیست و در مورد چالشهای آن نیز نظرات را مستدل و مستند به مراجع مربوطه اعلام کرده‌ایم. شواهد حاکی از بروز مشکلاتی در فیلتر تلگرام  در روسیه نیز هست و ممکن است اینگونه مشکلات در ایران هم رخ دهد. در هر حال به نظر می‌رسد فراتر از بحث امروز باید سیاستگذاری و قانونگذاری کشور در مورد رسانه‌های نوین را سریعتر به نتیجه رساند تا دیگر شاهد اینگونه چالشها نباشیم.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ بعد از صدور دستور قضایی فیلتر تلگرام(اینجا)، امروز اپراتورهای "ایرانسل"، "رایتل" و "همراه اول"  دسترسی کاربران به پیام‌رسان تلگرام را مسدود کرده‌اند.  

روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت، بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، دستور قضایی فیلترینگ تلگرام را صادر کرد. 

در دستور قضایی تاکید شده که فیلترینگ تلگرام باید طوری اجرا شود که محتوای این پیام‌رسان با هیچ نرم ‌افزار دیگری در ایران قابل دسترس نباشد.  

تعداد کاربران تلگرام در ایران حدود ۴۰ میلیون نفر برآورد می‌شود. بنابرآخرین گزارش مرکز ملی فضای مجازی، ۷۵۴ هزار کانال‌های فارسی‌زبان در تلگرام فعال هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
تکذیب شد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین