کد خبر: ۵۲۱۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱

«تفسیر خواب» زیگموند فروید در بازار کتاب

کتاب «تفسیر خواب» نوشته زیگموند فروید با ترجمه احسان لامع و زهره روزبهانی به تازگی راهی بازار شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
این کتاب در ۴۴۸ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۳۹۵۰۰ تومان در انتشارات نامک منتشر شده است.

در مقدمه کتاب آمده است: در این کتاب نشان خواهم داد روشی روان‌شناختی وجود دارد که تعبیر رویا را میسر می‌سازد و با این شیوه، رویا به مثابه یک ساختار روانی (ساختاری مملو از معنا) جلوه می‌کند که معنی آن کاملا آشکار است و می‌توان آن را ادامه فعالیت‌های روانی عالم بیداری قلمداد کرد. همچنین تلاش می‌کنم تا فرایندهایی را روشن سازم که بر غرابت و پیچیدگی‌های خواب تأکید دارد و از این فرایندها ماهیت قوای روانی‌ای را که تعارض یا تداخل آن‌ها خواب را پدید می‌آورد، استنباط می‌شود. در این تلاش بررسی‌های من در نقطه‌ای به پایان می‌رسد که موضوع رویا در مسائل جامع‌تری ادغام می‌شود و برای حل آن‌ها باید دست به دامان اطلاعات مختلفی شویم.

کتاب را با گزارش کوتاهی از آثار نویسندگان پیشین درباره موضوع و وضعیت مسئله‌ی رویا در علوم معاصر آغاز می‌کنم؛ هر چند فرصت کافی برای اشاره به هر یک از آن‌ها در خلال کار نخواهد بود. با وجود هزاران سال تلاش، پیشرفتی در فهم علم رویاها صورت نگرفته است. حقیقت این است که محققان قبلی هم این موضوع را تایید کرده‌اند که ظاهرا بیان نظرات و عقاید شخصی ضرورتی ندارد. خواننده در مطالب پایانی این دسته از کتاب‌ها با مشاهده‌هایی کلی روبه‌رو خواهد شد اما از ماهیت واقعی رویا یا حل معماهای آن چیزی نمی‌گویند. هر چند اشخاص تحصیل‌کرده هم چیزی از این موضوع نمی‌دانند.

همچنین در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: فروید سال‌ها به درمان اختلال‌های روانی و روان‌درمانی مراجعان، به شیوه‌های روانکاوی - که خود بنیانگذارش بود - پرداخت. این کتاب نقطه عطفی در تاریخ روان‌شناسی است که فروید در آن به کندوکاو در زمینه تفسیر خواب و رویا پرداخته است. «تفسیر خواب» حاصل تجربیات و پژوهش‌های اوست و همچنان پس از سال‌ها یکی از مهم‌ترین منابع این رشته به حساب می‌آید.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین