کد خبر: ۵۲۱۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ از برجام دفاع کرد

ولفگانگ ایشینگر دیپلمات کهنه کار آلمانی و رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ روز چهارشنبه در بحبوحه جنجال های آمریکا و رژیم صهونیستی علیه برجام، از توافق هسته ای ایران و جامعه بین المللی دفاع و تاکید کرد دولت آلمان با سایر مشارکت کنندگان باید در هر صورت این پیمان را حفظ کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
ایشینگر روز چهارشنبه در گفت وگو با روزنامه آلمانی بیلد، برجام را یک توافق صحیح و مهم دانست و ضمن درخواست از آمریکا برای متعهد ماندن به برجام، خروج احتمالی واشنگتن از این توافق را اشتباه دانست. 

ایشینگر درباره نمایش تبلیغاتی دوشنبه شب نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه برجام نیز گفت: مطالب ارائه شده از سوی نتانیاهو چیز جدیدی نبود و هیچ علتی برای کنار گذاشتن برجام نیست. 

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ همچنین با هشدار نسبت به تشدید تنش ها در خاورمیانه در صورت خروج آمریکا از برجام، تاکید کرد که اگر واشنگتن چنین اقدامی انجام دهد، دولت آلمان در کنار سایر اعضای گروه 1+5 (منهای آمریکا) و اتحادیه اروپا باید به سرعت اجلاسی در عالی ترین سطح برای بررسی موضوع و حفظ توافق هسته ای تشکیل دهد. 

ایشینگر که از سال 1973 کار دیپلماتیک خود را آغاز کرد، مسئولیت های متعددی از جمله معاونت وزیر خارجه و سفارت آلمان در آمریکا و انگلیس را بر عهده داشته است.

وی هم اکنون استاد مطالعات امنیتی و رویه های دیپلماتیک دانشگاه برلین است و از سال 2008 نیز ریاست کنفرانس امنیتی مونیخ را بر عهده دارد. 

ایشینگر در آخرین گزارش سالیانه کنفرانس امنیتی مونیخ در اوایل سال 2018 (بهمن 1395) با بیان اینکه بسیاری از روابط تنش برانگیز و موضوعات مورد مناقشه در جهان تا کنون به مرحله تعیین تکلیف نرسیده، هشدار داد 2018 سالی است که برخی از این بحران ها ممکن است به سمت حل و فصل شدن یا تشدید پیش بروند که بطور بالقوه پیامدهای فاجعه باری خواهد داشت و باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا از لبه پرتگاه دور شویم. 

در کنفرانس امنیتی مونیخ در فوریه (بهمن ماه) گذشته بسیاری از مقامات کنونی و سابق از جمله ارنست مونیز و جان کری وزیران سابق انرژی و امور خارجه آمریکا، سرگئی کیسلیاک از اعضای مجلس روسیه و همچنین شماری از مقامات اروپایی از برجام دفاع کردند.

دفاع روز چهارشنبه رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ از برجام در حالی است که ادعاهای ناشیانه دوشنبه شب نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای ایران با موجی از واکنش های انتقادآمیز جهانی رو به رو شده است و نتانیاهو برای سرپوش گذاشتن بر این ناکامی و جلوگیری از رسوایی بیشتر از وزیران کابینه خود خواسته هیچ حرفی درباره این مساله بر زبان نیاورند و بگذارند سر و صدای قضیه فروکش کند. 

به گزارش ایرنا، ادعاهای نتانیاهو در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی ازآغاز اجرای برجام تاکنون دست کم 10 بار پایبندی کامل تهران به توافق هسته ای را تایید کرده و سه شنبه (دیروز) هم در بیانیه ای تاکید کرد: طبق گزارش دسامبر 2015 مدیرکل، ادعاهای گذشته علیه ایران نیز مربوط به فعالیت های علمی بوده و هیچ نشانه ای از چنین فعالیت هایی پس از سال 2009 در دست نیست و شورای حکام آژانس نیز اعلام کرده بررسی این موضوع مختومه شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین