کد خبر: ۵۲۱۵۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴

نشست اضطراری گروه 1+5 با خروج ترامپ از برجام

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ امروز پنجشنبه پیشنهاد داد در صورت تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام، سران گروه 1+5 نشستی اضطراری با اتحادیه اروپا برگزار کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
«ولفگانگ ایشینگر» دیپلمات کهنه کار آلمانی در پیامی در حساب توئیتری خود اعلام کرد که این مطلب را امروز در گفت و گو با تلویزیون آلمان مطرح کرده است. وی افزود: نکته مهم برگزاری چنین نشستی این است که زیر چتر برجام اجلاسی شبیه 'گروه هشت' (جی - 9) با حضور روسیه تشکیل می شود و برگزاری چنین اجلاسی برای بحث درباره مسائل اوکراین و سوریه نیز در کنار موضوع برجام بطور فوری مورد نیاز است. 

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ روز گذشته (چهارشنبه) نیز در گفت وگو با روزنامه آلمانی بیلد، برجام را یک توافق صحیح و مهم دانست و ضمن درخواست از آمریکا برای متعهد ماندن به برجام، خروج احتمالی واشنگتن از این توافق را اشتباه دانست و تاکید کرد دولت آلمان با سایر مشارکت کنندگان باید در هر صورت این پیمان را حفظ کنند.

ایشینگر درباره نمایش تبلیغاتی دوشنبه شب نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه برجام نیز گفت: مطالب ارائه شده از سوی نتانیاهو مطلب جدیدی نبود و هیچ علتی برای کنار گذاشتن برجام نیست. 

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا می گوید درصورتی که ایرادهای ادعایی مورد نظر او در برجام تا روز 12 می (22 اردیبهشت) موعد تمدید تعلیق تحریمها برطرف نشود، از برجام خارج خواهد شد. 

خبرگزاری رویترز امروز پنجشنبه به نقل از مقام های آگاه نوشت که ترامپ به تصمیم گیری برای خروج از برجام نزدیک شده است، اما هنوز دقیقا معلوم نیست که چگونه از آن خارج می شود. با این حال، احتمال ماندن ایالات متحده در این توافق هسته ای نیز وجود دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین