کد خبر: ۵۲۱۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

مسی، موثرترین بازیکن بارسلونا در راه قهرمانی اسپانیا / لالیگــا

برنده پنج توپ طلا با هت‌تریک یکشنبه قهرمانی کاتالان‌ها را قطعی کرد و بارسلونا می‌تواند فصل را بدون شکست به پایان برساند.هیچ کدام از اینها بدون مسی ممکن نبود، در واقع هیچ کس انتظار نداشت چنین فصل پرافتخاری برای بارسلونا رقم بخورد وقتی در تابستان گذشته نیمار از این تیم جدا شد و بارسلونا در دو بازی سوپرجام اسپانیا مقابل رئال مادرید 5 بر یک در هم کوبیده شد.
آفتاب‌‌نیوز :
در پیش‌فصل، بارسا 3-3-4 بازی می‌کرد، نیمار سمت چپ، لوییس سوارس وسط و مسی در طرف راست. بعد از انتقال 222 میلیون یورویی نیمار به پاری‌سن‌ژرمن، ارنستو والورده به سیستم 2-4-4 رو آورد. این به خط میانی قدرت و به دفاع استحکام بخشید اما کار برای مهاجمان دشوار شد و برای همین اوایل فصل برای لوییس سوارس که مصدوم بود و باید بدون نیمار در پستی جدید بازی می‌کرد، به سختی گذشت. بارسا با سیستم جدید به تدریج هماهنگ شد ضمن اینکه خریدن پائولینیو به منزله داشتن بازیکنی پرتلاش در یک سوم دفاعی حریف بود هرچند این برزیلی نمی‌توانست از وسط زمین حملات را طراحی کند.

به دلایل متعدد مسی تنها ماند. فوق‌ستاره آرژانتینی در این فصل 32 گل زده و 12 پاس گل داده و در هر دو بهترین بوده اما این اعداد همه داستان نیست. تا قبل از بازی یکشنبه در ریاسور، مسی 78 فرصت برای هم‌تیمی‌ها خلق کرده بود، 84 یک و دو کرده بود، 164 دریبل زد و 86 شوت در چارچوب داشت به علاوه 14 مرتبه که توپ را به تیرک دروازه رقبا زده بود. 73 خطا روی او شده که خیلی از آنها در موقعیت‌های خطرناک بوده که توانسته با ضربه ایستگاهی یا پنالتی گل کند هرچند تنها دو گل او در لالیگای این فصل از روی نقطه پنالتی بوده.

وقتی بارسا به گل نیاز داشته، زده، وقتی تیم محتاج خلاقیت بوده، ایجاد کرده و وقتی دفاع رقبا سرسختانه مقاومت کرده راهی برای نفوذ پیدا کرده. اوایل فصل که سوارس مصدوم بود، دو گل به آلاوس زد، سه تا به اسپانیول و چهارتا به ایبار. وقتی رکورد شکست‌ناپذیری تیم در بازی آبان ماه برابر والنسیا در خطر بود و گل او به اشتباه مردود اعلام شد، به خوردی آلبا پاس گل داد تا بازی مساوی شود.

در بازی ماه گذشته برابر اتلتیکو که آزمون قهرمانی بود، تنها گل بازی را مسی زد از روی یک ضربه ایستگاهی فوق‌العاده، او در این فصل شش گل از این ضربات زده. دیگو سیمئونه گفت: «اگر مسی برای ما بازی می‌کرد، قطعا ما برنده بودیم.»بعد نوبت سویا رسید. مسی مشکل همسترینگ داشت و نتوانسته بود در بازی‌های تدارکاتی، آرژانتین را همراهی کند اما از روی نیمکت به نجات بارسا آمد و با دو گل دیرهنگام رکورد بارسا را حفظ کرد. والورده گفت: «هر ضربه‌ای که به توپ می‌زند، تعیین‌کننده است، تیم با مسی و بدون مسی متفاوت است.»

جای تردیدی نیست. اگر بارسلونا بدون شکست قهرمان لالیگا شده بخش اعظم آن را مدیون نبوغ فوق‌ستاره آرژانتینی است. او اگرچه در فصل‌های قبل بیشتر از این فصل گل زده اما هرگز به اندازه این فصل در همه جای زمین موثر نبوده.

ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین