کد خبر: ۵۲۱۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲

ترامپ: این ضعف است که جنگ هسته‌ای می‌آورد

رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی مدعی شد جهان را از آستانه وقوع رویارویی هسته‌ای با کیم جونگ اون بازگردانده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه دیلی میل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه در جریان کنفرانس سالانه انجمن ملی سلاح (ان‌آرای) گفت: یادتان می‌آید چقدر قدرتمند بود و آنها می‌گفتند "این وضعیت به جنگ هسته‌ای می‌رسد."

او در ادامه تاکید کرد: می‌دانید چه چیز شما را به جنگ هسته‌ای می‌کشاند؟ ضعف؛ جنگ هسته‌ای برایتان می‌آورد. ضعیف بودن به شما جنگ هسته‌ای می‌دهد. این چیزی است که شما را به جنگ هسته‌ای می‌کشاند.

دونالد ترامپ همچنین با تمسخر جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا او را به عنوان یک مذاکره‌کننده ضعیف توصیف کرد. کری که از سیاستمداران دموکرات است، سال ۲۰۱۵ در جریان مذاکرات هسته‌ای با ایران طی یک حادثه دوچرخه‌سواری دچار شکستگی از ناحیه پا شد.

ترامپ در این باره گفت: او بهترین مذاکره‌کننده‌ای نبود که تاکنون دیده بودیم. او از پشت میزش جم نمی‌خورد مگر اینکه بخواهد در مسابقه دوچرخه‌سواری باشد که نهایتا هم افتاد و پایش شکست.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: "به نظر من او نباید می‌گفت که پایش شکسته است. داخل اتاق می‌ماند و می‌گفت نمی‌خواهد مذاکره کند. آن وقت، شما توافق بسیار بهتری داشتید. اما او این کار را نکرد و من این درس را گرفتم که در ۷۳ سالگی هرگز به مسابقه دوچرخه‌سواری نروید. این کار را نکنید. من ۷۳ ساله نیستم، او هست. خب!"
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین