کد خبر: ۵۲۲۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵

اردوغان: سرنوشت بشریت در فلسطین مشخص می‌شود

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، فلسطین سمبل مظلومان در جهان است و فلسطین و قدس تنها به یک ملت و جغرافیا مرتبط نیست. این مساله مربوط به جهان است.
آفتاب‌‌نیوز :
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسمی درباره قدس گفت: قدس باید به مرکز صلح در جهان تبدیل شود. تحولات فلسطین در کنار تحولات سوریه به ما یک مساله بسیار ناراحت کننده را نشان داد که دیگر ریاکاری جامعه بین‌المللی غیرقابل تحمل است. این ریاکاری را دیگر نمی‌توان محرمانه نگه داشت.

اردوغان گفت: مساله فلسطین و قدس فقط یک مساله مربوط به امت و یا منطقه یا یک شهر خاصی نیست. فلسطینی‌ها به دلیل کشتارها و ظلم‌هایی که در معرض آن قرار دارند، نماد تمامی مظلومان جهان هستند.

رئیس جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: نتیجه امتحان در موضوع فلسطین و قدس، آینده بشریت را تعیین خواهد کرد. یا بشریت به سمت نور و آزادی خواهد رفت یا به سمت تاریکی‌های ظلم و ستم.

او در ادامه اظهاراتش ادامه داد: ما نسبت به ساختارهای جامعه بین‌الملل اعتراض داریم زیرا جهان بزرگتر از پنج کشور است. در حال حاضر تمام تحولات و امنیت کشورهای مختلف جهان تنها براساس منفعت پنج کشور تامین می‌شود. اکنون باید ساختار سازمان ملل تغییر یابد. این اصلاحات باید انجام گیرد زیرا دیگر دنیا براساس شرایط جنگ جهانی دوم پابرجا نیست. این مسائل به تاریخ پیوستند. یک ساختار جدید برای سازمان ملل باید ایجاد شود.

اردوغان افزود: همواره در دیدار با مقامات کشورهای دیگر این مساله را مطرح کردیم. این اصلاحات نه تنها به نفع پنج کشور نبود بلکه مقامات کشورهای دیگر نیز می‌ترسند این مساله را مطرح کنند. بسیاری از این کشورها وابسته به این پنج کشور هستند اما خدا را شکر ما تنها به خدا و مردمان وابسته‌ایم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: مساله فلسطین را زنان دوشادوش یکدیگر به پیروزی خواهند رساند.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به پناهجویان سوری مقیم ترکیه گفت: تاکنون 31 میلیارد دلار به سوری‌های مقیم ترکیه کمک کرده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین