کد خبر: ۵۲۲۳۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
"آیا ترامپ می‌خواهد با مشاوره‌های نتانیاهو گمراه شود؟ اگر چنین است او خود را به سرنوشت بوش دچار خواهد کرد"

هشدار رسانه‌ها و کارشناسان آمریکایی به ترامپ: نگذارید «نتانیاهو» جنگ دیگری بر ما تحمیل کند

واقعیت آن است که ترامپ باید کمتر به حرف‌های نتانیاهو توجه کند. نتانیاهو گفته بود حمله علیه رژیم صدام در عراق کار درستی بود. او گفته بود تردیدی وجود ندارد که عراق در حال ساخت تسلیحات هسته‌ای و انتقال آن و رساندن‌شان به دست تروریست‌هایی است بوده که حمله یازده سپتامبر را تدارک دیدند. او گفت که تضمین می‌کند کنار گذاشتن صدام تاثیرات مثبتی برای خاورمیانه خواهد داشت. ۱۴ سال پس از آن، نتیجه توصیه‌های نتانیاهو و عمل کردن به آن از دست رفتن جان پنج هزار امریکایی و هزینه کردن ۴ تریلیون دلار بود. آیا ترامپ می خواهد آن راه را دوباره دنبال کند؟‌
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- ترامپ رییس جمهوری آمریکا باید واقعا درباره منافع ملی امریکا فکر کند نه آنکه صرفا تحت تاثیر حرف‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل باشد. «گراهام الیسون» رییس مرکز علوم و امور بین المللی «بلفر» با انتشار گزارشی به رییس جمهوری آمریکا نسبت به تحت تاثیر بودن او از نخست وزیر اسرائیل در مورد مسائل مرتبط با ایران هشدار داد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ او می‌نویسد: «ترامپ مهمترین تصمیم خود در شانزده ماه نخست تصدی مقام ریاست جمهوری‌اش را اتخاذ خواهد کرد. او یا به ماندن در توافق هسته‌ای با ایران که در سال ۲۰۱۵ میلادی حاصل شد ادامه می دهد یا آن گونه که خود معتقد است؛ توافقی بد است و خواستار خروج از آن خواهد شد. این موضوع مستقیما بر امنیت ما و متحدان‌مان از جمله اسرائیل تاثیرگذار خواهد بود. 

هشدار رسانه‌ها و کارشناسان آمریکایی به ترامپ: نگذارید نتانیاهو جنگ دیگری بر ما تحمیل کند

واقعیت آن است که ترامپ باید کمتر به حرف‌های نتانیاهو توجه کند و بیشتر این پرسش را مطرح کند که کارشناسان امنیتی اسرائیلی چه توصیه‌هایی دارند. مهم نیست که نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مطبوعات چه می گوید؛ نتانیاهو سیاستمداری است که اکنون در بعد داخلی با پرونده فساد مالی و اداری مواجه است. عزم نتانیاهو نابودی برجام است. او زمان مذاکره غربی‌ها با ایران نیز مخالفت خود را اعلام کرد و با سخنرانی در کنگره در جمع نمایندگان با امضای برجام مخالفت کرد و تلاش می کرد تا از حصول آن جلوگیری کند. در مقابل، کارشناسان و مقام‌های امنیتی اسرائیلی بارها و بارها گفته‌اند که برجام را حفظ کنید و به این مسیر ادامه دهید. هفته گذشته، ۲۶ تن از مقام‌های نظامی و امنیتی بلندپایه اسرائیلی با انتشار نامه‌ای مشترک به شهروندان اسرائیلی هشدار دادند: ترک برجام نه تنها امنیت امریکا که امنیت اسرائیل را نیز تضعیف خواهد کرد.

این تحلیلگر مسائل بین‌المللی در پایان می‌نویسد: «آیا ترامپ می‌خواهد با توصیه‌ها و مشاوره های نتانیاهو گمراه شود؟ اگر چنین است او به خود را به سرنوشت «جورج دابلیو بوش» دچار خواهد کرد که در سال ۲۰۰۲ میلادی جنگ علیه عراق را به توصیه نتانیاهو آغاز کرد. نتانیاهو گفته بود حمله علیه رژیم صدام در عراق کار درستی بود. او گفته بود تردیدی وجود ندارد که عراق در حال ساخت تسلیحات هسته‌ای و انتقال آن و رساندن‌شان به دست تروریست‌هایی است بوده که حمله یازده سپتامبر را تدارک دیدند. او گفت که تضمین می‌کند کنار گذاشتن صدام تاثیرات مثبتی برای خاورمیانه خواهد داشت. ۱۴ سال پس از آن، نتیجه توصیه‌های نتانیاهو و عمل کردن به آن از دست رفتن جان پنج هزار امریکایی و هزینه کردن ۴ تریلیون دلار بود. آیا ترامپ می خواهد آن راه را دوباره دنبال کند؟‌»

گزارش‌های دیگر در این زمینه را در اینجا، اینجا و اینجا بخوانید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
فریاد نسل من
|
United States of America
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
2
0
افتاب خوب داری واسه حفظ برجام تلاش میکنیا ! افتاب همگام با بی بی سی و بهنود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین