کد خبر: ۵۲۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۵
نوام چامسکی:

پنتاگون رسانه‌ها را علیه ایران تحریک می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : چامسکی همچنین در خصوص تبلیغات ضد ایرانی در خصوص نقش ایران در جنگ اسرائیل و حزب‌الله لبنان گفته است: ممکن است کسی در این جنگ به عباراتی همچون «کمک‌های ایران» و «کمک‌های آمریکا» اشاره کند اما نسبت کمک آمریکا به اسرائیل در برابر کمک‌های ایران به لبنان پنجاه به یک است. 

چامسکی همچنین با اشاره به اینکه نقش و نفوذ آمریکا در تحولات منطقه‌ای بسیار بیشتر از ایران است می‌گوید: درباره نفوذ آمریکا خیلی کمتر بحث و گفت‌وگو می‌شود زیرا این تصور وجود دارد که این درست و منصفانه است و حتی گاهی اوقات آمریکا یک دلال صادق نیز نامیده می‌شود. 

اظهارات چامسکی در خصوص تبلیغات رسانه‌های آمریکایی درباره ایران در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های عراقی همواره بر نقش مثبت ایران در برقراری امنیت عراق اشاره کرده‌اند و اظهارات مقام‌های آمریکایی در خصوص تسلیح و تعلیم گروه‌های مبارز عراقی توسط ایران را تکذیب کرده‌اند. 

این در حالی است که روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز در هفته‌های اخیر در گزارشی نوشته بود که چندین ماه تلاش سربازان انگلیسی برای یافت مدرکی علیه ایران بی‌نتیجه مانده و هیچ ‌مدرکی علیه ایران پیدا نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین