کد خبر: ۵۲۲۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰

وزیر خارجه پیشین سوئد: وقت آن رسیده اروپایی‌ها سر خود بمانند/ توقف فروش هواپیما به ایران، اقدامی «ننگین» است

کارل بیلدث حمله شب گذشته اسرائیل به حومه دمشق را یک ساعت بعد از اعلام تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از برجام را مورد تردید قرار داده و گفت: این اقدام همزمان به سختی «اتفاقی» می‌تواند، باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
«کارل بیلدت» وزیر خارجه پیشین سوئد و عضو شورای روابط خارجی اروپا در توییتر خود نوشت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران به سختی به کمپانی‌های آمریکایی آسیب می‌زند اما در وهله نخست کمپانی‌های اروپایی را هدف قرار خواهند داد. 

وی تاکید کرده این رفتاری است که با تحریم‌های ثانویه اعمال خواهد شد. چیزی که اروپایی‌ها پیش‌تر هم آن را غیرقابل قبول خوانده بودند. 

وزیر خارجه سابق سوئد درباره تصمیم ترامپ در قبال برجام هم گفت این ظلم و ستم از بد‌ترین نوع آن است. زمان آن رسیده که اروپایی‌ها سر قول‌های خود بمانند و برای منافع خودشان ایستادگی کنند و سعی کنند از این توافق بعد از اعلامیه ترامپ حفاظت کنند. 

وی اقدام آمریکا برای توقف فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را هم اقدامی «ننگین» خواند و گفت: این اقدامی ننگین است که فروش هواپیمای مسافربری به ایران را متوقف کرده‌اند. هواپیماهای قدیمی ایران در حال سقوط از آسمان هستند. 

کارل بیلدت حمله شب گذشته اسرائیل به حومه دمشق را یک ساعت بعد از اعلام تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از برجام را مورد تردید قرار داده و گفت: این اقدام همزمان به سختی «اتفاقی» می‌تواند باشد. 

به گزارش ایلنا، وی همچنین اقدام آمریکا برای خروج از برجام را موجب قرار گرفتن آمریکا در مسیر درگیری در خاورمیانه خوانده و گفت: این اقدام به رویارویی واشنگتن با اروپایی‌ها نیز منجر خواهد شد. این زمان کلیدی‌ از چندین جهت است. اروپا باید ثابت قدم بماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین