کد خبر: ۵۲۲۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱

واکنش بورس‌های جهان به خروج آمریکا از برجام

بورس های آسیایی عملکرد متفاوتی از خود نشان دادند اما شاخص ها در بورس وال استریت نسبتا بدون تغییر باقی ماندند.
آفتاب‌‌نیوز :
پس از آن که دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- اعلام کرد آمریکا از توافق هسته ای ۲۰۱۵ خارج و تحریم های علیه ایران را مجددا برقرار خواهد کرد، بهای نفت افزایش یافت و بورس های آسیایی عملکرد مختلفی از خود نشان دادند. افزایش بهای نفت تاثیر مختلفی روی کشورهای مختلف خواهد داشت و باعث افزایش قیمت ها در کشورهای وارد کننده نفت چون ژاپن و تقویت درآمد کشورهای صادرکننده چون اندونزی می‌شود.

شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۲۴۱۲.۹۶ واحد رسید  و شاخص " کسپی" بورس سئول ۰.۱ درصد عقب نشست و به ۲۴۴۷.۰۲ واحد رسید. در هنگ کنگ، شاخص " هانگ سنگ" با ۰.۵ درصد افزایش به ۳۰۵۵۲.۵۷ واحد رسید اما شاخص " شانگهای کامپوزیت" با افت ۰.۱ درصدی سطح ۳۱۵۹.۲۲ واحدی را به ثبت رساند.

در استرالیا شاخص " اس اند پی/ اس اند ایکس۲۰۰" بدون تغییر و در سطح ۶۰۹۲.۶۰ واحدی باقی ماند. شاخص ها در تایوان و تایلند نیز افزایش یافتند اما در سنگاپور و اندونزی نزولی بودند.

بانک "میزوهو" ژاپن در اظهار نظری در خصوص وقایع دیشب اعلام کرد: ریسک های ژئوپلیتیکی به ویژه اگر ایران دست به تلافی بزند افزایش خواهد یافت اما اگر توافق کلا لغو شود و یا بدون حضور آمریکا ادامه یابد، در آن صورت بازار رویکرد صبر و انتظار را در پیش خواهد گرفت. آلمان، انگلیس و فرانسه می گویند به توافق پایبند هستند و کشورهای اروپایی به واردات نفت از ایران ادامه خواهند داد هر چند که باید در تجارت خود با ایران از سیستم بانکی آمریکا دور بمانند.

بهای نفت تا پیش از اعلام تصمیم کاهش محسوسی داشت اما پس از خروج آمریکا روند معاملات معکوس شد و نفت خام آمریکا با ۱.۵۸ دلار افزایش به ۷۰.۶۴ دلار در هر بشکه در معاملات الکترونیکی بازار مبادلاتی نیویورک رسید. نفت خام برنت نیز در بازار لندن با ۱.۸۵ دلار افزایش به ۷۶.۷۰ دلار در هر بشکه رسید.  

به گزارش ایسنا به نقل از شیکاگو تریبون، بورس وال استریت نیز در معاملات دیروز نسبتا بدون تغییر بود. شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۲۶۷۱.۹۲ واحد رسید، شاخص " داو جونز" با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۴۳۶۰.۲۱ واحد رسید و شاخص " نزدک" بدون تغییر در سطح ۷۲۶۶.۹۰ واحد باقی ماند.

در بازار ارز دلار از ۱۰۹.۱۳ ین به ۱۰۹.۴۷ ین رسید و یورو از ۱.۸۶۴ دلار به ۱.۸۵۷ دلار کاهش یافت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین