کد خبر: ۵۲۲۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۸۵ - ۲۳:۱۱

بیل‌کلینتون وارد می‌شود!

آفتاب‌‌نیوز :  کلینتون که روز دوشنبه در جمع هواداران ثروتمند حزب دموکرات در شهر «دموآن» ایالت آیوا سخن می گفت دولت بوش را به سبب آنچه که «مرموز بودن، فرار از پذیرفتن مسئولیت، ادامه کسر بودجه هولناک و دور ریختن سرمایه کشور» می‌خواند به شدت مورد انتقاد قرار داد. همایش دموآن بخشی از تلاش رهبران حزب دموکرات برای جمع آوری منابع مالی جهت افزایش حجم تبلیغات کاندیداهای حزب در انتخابات آتی کنگره و سنا بود.

به گزارش سی بی اس بیل کلینتون در این همایش گفت: من هیچوقت مردم آمریکا را تا این اندازه عصبانی ندیده‌ام . من فکر می کنم که دلیل این موضوع را می‌فهمم ، مردم می‌دانند که کارها درست پیش نمی‌رود و استانداردهای زندگی آمریکایی به شدت آسیب دیده است. 

وی در ادامه با اشاره به خواست مردم آمریکا برای یک تحول واقعی در اداره کشور گفت: آمریکایی‌ها از این همه رقابت حزبی خسته شده‌اند، آنها از این همه ناکارآمدی خسته شده‌اند، می‌فهمند که یک جای کار مشکل دارد و می‌خواهند که تغییر را اغاز کنند. 

وی با اشاره به مشکلات جنگ عراق، دولت را به سبب عقد قراردادهای بازسازی با شرکتهای آمریکایی بدون برگزاری مزایده به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت علیرغم بروز اشتباهات بزرگ در تنظیم این قراردادها هنوز هیچ تحقیق مستقلی از سوی کنگره برای بررسی موضوع به عمل نیامده است.

همایش آیوا در حالی برگزار شد که تا برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کمتر از سه هفته باقی مانده است. رئیس جمهور سابق آمریکا دولت جرج بوش را «بی‌نهایت مسئولیت ناپذیر» خواند و با انتقاد از طرح کاهش مالیاتی دولت، آن را به نفع سرمایه داران بزرگ و عامل تشدید کسر بودجه کشور عنوان کرد. کلینتون همچنین کادر رهبری فعلی حزب جمهوریخواه را نیز به شدت مورد انتقاد قرار داده و آنها را ایدئولوژیک‌ترین و دست راستی ترین جمهوریخواهان تاریخ آمریکا نامید.

بسیاری از تحلیلگران حضور پر رنگ بیل کلینتون در فعالیتهای انتخاباتی جاری حزب دموکرات را در ارتباط با حضور احتمالی همسرش برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 ارزیابی می کنند. با این حال رئیس جمهور سابق ایالات متحده در همایش آیوا از طرفداران حزب خواست به جای دامن زدن به بحث های حاشیه‌ای بر روی انتخابات میان دوره‌ای آتی متمرکز شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین