کد خبر: ۵۲۲۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱

وزیر اطلاعات: خروج آمریکا از برجام غافلگیرمان نکرد/ملت ایران سیلی سختی به دشمنان خواهد زد

وزیر اطلاعات بابیان این‌که «اقدام آمریکا در خروج از برجام برای ما امری روشن بود و غافلگیر نشدیم»، گفت: مسیر انقلاب علی‌رغم همه دسیسه‌ها و کارشکنی‌ها روزبه‌روز پرصلابت‌تر از گذشته و با قوت ادامه خواهد یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
 حجت‌الاسلام‌ سید محمود علوی در مراسم انقلاب اسلامی به روایت تصویر در استان هرمزگان، با تبریک اعیاد شعبانیه از گردآورندگان اسناد ساواک که در بایگانی‌های 40 سال پیش جمع‌آوری‌شده بود، تقدیر کرد و افزود: این کار دین و وظیفه‌ای از ناحیه مردم بر دوش وزارت اطلاعات بود تا به‌عنوان سرمشقی ماندگار و راهبردی برای آیندگان تهیه و تدوین‌شود.

وی از مسئولان اداره کل اطلاعات هرمزگان و مرکز اسناد و معاونت استراتژیک و مؤلفانی که در تهیه، تنظیم و انتشار این مجموعه و اثر ارزشمند و ماندگار تلاش کردند، قدردانی و اظهار کرد: به توفیق خداوند با این اقدام میراث گرانبها و مبارزانی مردم هرمزگان به نسل‌های جوان منتقل و موجب هویت بخشی به آیندگان خواهد شد.

وی با بیان این‌که «در این مجموعه چهارجلدی، بخشی از مبارزات مردم، فرهنگیان، دانشجویان و علمای هرمزگان که رژیم پهلوی از آن مطلع شده‌اند، جمع‌آوری‌شده است»، تصریح کرد: مبارزان انقلاب آن‌چنان هوشمندانه عمل می‌کردند که تنها 20 تا 30 درصد فعالیت‌های‌شان را ساواک مطلع شده و وزارت اطلاعات تنها اسناد موجود را تدوین کرده است.

وزارت اطلاعات مجموعه گردآوری‌شده از سوابق مردم هرمزگان به اسناد ساواک را شناسنامه مبارزاتی این خطه از سرزمین جمهوری اسلامی ایران در پیدایش انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به آیات و روایات بر حفظ سلامت و امنیت فردی و اجتماعی در جامعه و مسئولیت‌های مردم و مسئولان در این زمینه تأکید کرد و گفت: همان‌گونه که در آموزه‌های دینی برای افراد احترام و حرمت قائل می‌شود، اسلام برای جامعه نیز حیات، مسئولیت، حیثیت و احترام قائل است چراکه کارکرد جامعه در زندگی مردم نیز تأثیرگذار است.

وی عزت و ذلت جامعه را در گرو عملکرد ملت‌ها دانست و افزود: باید با مطالعه تاریخ اقوام گذشته از آن‌چه مورد اختلاف و دو دستگی آن‌ها شده است، بپرهیزیم و بر نکات وحدت‌آفرین گذشتگان تمسک کنیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به تاریخچه عملکرد انقلابی و عزت بخش مردم هرمزگان در مبارزه با استبداد و استکبار و همراهی با انقلاب شکوهمند اسلامی و اقدامات علما و نخبگان در پیدایش آن، تصریح کرد: حضور روشنگرانه علما در این خطه نیز موجب پیوند تنگاتنگ مردم با انقلاب شد.

وی وحدت شیعه و سنی و پیوند آن‌ها با یکدیگر را یکی از ثمرات و نتایج انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: مسیرهای پیموده شده برای تشکیل انقلاب راهنمای روشنگری برای آیندگان خواهد بود تا بدانند مردم هرگونه هزینه‌ای را برای صیانت و حراست از انقلاب داده‌اند تا این انقلاب پابرجا بماند.

وی با تجلیل از شهدا و جان‌فشانی‌ها مردم به‌ویژه 9 شهید قبل از انقلاب و لاله خونین 3 ساله‌ای اهل سنت که در ایام انقلاب به شهادت رسیدند، گفت: دشمنان نتوانسته‌اند علی‌رغم همه تلاش‌هایشان خدشه‌ای در مسیر انقلاب وارد کنند.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش به مواضع‌ آمریکایی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: خروج آمریکا از برجام برای وزارت اطلاعات و مسئولان روشن بود و این‌گونه اقدامات هیچ تأثیری برای اسلامی نخواهد داشت و روزبه‌روز و سال‌به‌سال علی‌رغم همه دست‌اندازهایی که بر سر راه انقلاب ایجاد می‌شود، مسیر انقلاب را طی کرده و خواهد کرد.

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران دریافته است که رسیدن به اهداف با پرداخت هزینه خواهد بود و با توکل به خداوند در نقطه یأس و ناامیدی به پیروزی خواهد رسید و با رهنمودهای مقام معظم رهبری سیلی سختی به دشمنان خواهد زد.

در پایان این مراسم از چهار جلد کتاب انقلاب اسلامی در هرمزگان به روایت اسناد ساواک و تمبر یادبود، رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، همچنین از خانواده شهدا و مبارزان شاخص انقلاب اسلامی در استان هرمزگان با اهدا لوح تقدیر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین