کد خبر: ۵۲۲۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد

ضرورت جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در سراسر دنیا مهاجرت دانشجویان برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگر امری عادی و رایج است ولی نکته مهم فراهم کردن شرایط بازگشت این دانشجویان به کشور مبدا است.
آفتاب‌‌نیوز :
 سورنا ستاری روز پنجشنبه در نشست روسای ۳۰ دانشگاه متولی همکاری های علمی بین المللی در وزارت علوم گفت: میانگین مهاجرت دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور از میانگین جهانی نیز پایین تر است و ارائه آمارهای غلو آمیز از طرف برخی از افراد در این خصوص صحیح نیست.

وی افزود: همه کشورها دانشجویانی در کشورهای دیگر دارند، برای مثال چین ۳۵۰ هزار دانشجو در آمریکا دارد، بنابراین مهاجرت دانشجویان امری رایج است و اصلاً نگران کننده نیست و مسئولان باید برای بازگشت دانشجویان پس از تحصیل به کشور برنامه ریزی و مشوق هایی لازم را پیش بینی کنند.

دکتر ستاری گفت: دانشجویانی که به خارج از کشور می روند عموماً از دانشجویان موفق و نخبه هستند و در خارج از کشور فرصت های شغلی پیدا می کنند لذا برای بازگشت این نخبگان به عنوان یک سرمایه انسانی، باید شرایط خاصی را در کشور فراهم کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به رشد تفاهم نامه های همکاری دانشگاههای ایران با دانشگاههای خارجی گفت: باید مدل‌های علمی انتقال فناوری را درقالب این تفاهم نامه ها پیاده کنیم و اینکه طرف های خارجی در قالب یک قرارداد، فناوری خود را به ما بفروشند نوعی ساده انگارانه است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم،  وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان زیر مجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری، بیشترین همکاری را با وزارت علوم دارد و آمادگی کامل دارد در قراردادهای پژوهش و فناوری مهم بین المللی به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کمک کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین