کد خبر: ۵۲۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۸۵ - ۱۰:۴۷
اعتراض شدید فرهاد رهبر به رئیس‌جمهور

بحران در سازمان مدیریت

آفتاب‌‌نیوز : فرهاد رهبر همچنین در این نامه تفصیلی تاکید کرده است که  طرح تغییر ساختار سازمان مدیریت، این سازمان را خنثی و عملا بی اثر می کند. 

محمود احمدی نژاد روز دوشنبه با صدور فرمانی دستور الحاق سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها را به استانداری‌ها صادر کرد. در ابلاغیه‌ای که در همین رابطه به نقل از دفتر رئیس جمهور منتشر شده آمده است: به منظور تمركز زدایی، تسریع در امور استان‌ها و پیشرفت در امر سازندگی و عمران استان‌ها و حسن اجرای امور، با استفاده از اختیارات اصل 126 قانون اساسی مقرر می‌دارد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هر استان، زیر مجموعه استانداری تعریف گردد.

گزارش آفتاب از انقلاب بوروکراتیک احمدی نژاد (کلیک کنید)

هنوز مشخص نیست رهبر که پیش از این خبر احتمال کناره‌گیری‌اش از ریاست سازمان مدیریت منتشر شده بود، در مقام خود باقی خواهد ماند یا به مانند 3 معاون خود از ریاست قدرتمندترین سازمان دولتی کناره خواهد گرفت. 

پیش از این، آفتاب در خبری با عنوان «فرهاد رهبر قربانی انقلاب دولت» پیش بینی کرده بود که اقدام احمدی نژاد یک نتیجه قطعی داشته باشد و آن، برکناری فرهاد رهبر از مسؤولیت کنونی است. چرا که به دستور رییس جمهور، به زودی دیگر سازمان مدیریتی به شکل متمرکز و قدرتمند قبلی وجود نخواهد داشت که فرهاد رهبر رئیس آن باشد. 

سایر واکنش ها
در این زمینه «محمد علی نجفی»، رییس سازمان برنامه و بودجه در دولت هاشمی به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: ابلاغیه رییس جمهور کار اشتباهی است که آثار سویی برای برنامه ریزی و بودجه نویسی کشور خواهد داشت. وی یادآور شد این موضع بارها در دولت‌های پس از پیروزی انقلاب به بحث گذاشته شده و درون سازمان برنامه و بودجه نیز مطرح بوده است اما همواره با دلایل قاطع این تغییرات نفی و مردود اعلام شده است. 

همچنین، دکتر «بایزید مردوخی» مشاور سازمان مدیریت و برنامه ریزی در گفت و گویی با خبرنگار سیاسی آفتاب اظهار داشت: رئیس جمهور باید از نزدیک با این سازمان کار کند و ارتباط داشته‌ باشد چرا که در این صورت می‌تواند مشکلات واقعی این سازمان را بهتر تشخیص دهد و براساس شکایت‌ها و مخالفت‌های دیگران نسبت به این سازمان، زود قضاوت نکند. وی افزود که احمدی نژاد باید پس از شنیدن حرف‌های این سازمان که برخواسته از هزاران سال دانش و علم و انباشت 60 سال تجربه است، ‌قضاوت و رفتار نماید. 

«محمد رضا باهنر» نایب رییس مجلس هم در گفت و گویی با خبرنگار پارلمانی آفتاب از اینکه احمدی نژاد بدون کسب نظر از مجلس دست به چنین اقدامی زده، ابراز نارضایتی کرد و گفت:«فکر می‌کنم این تحول، کار خطیری است و باید در این خصوص بحث دقیق و کارشناسی انجام شود». وی افزود: درست است که سنگینی و حجم کار در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تهران بسیار بالا است و مدیران این سازمان اختیاراتي بیشتر از وزرا دارند، ولی اینکه ادارات استانی این سازمان زیر نظر استانداری‌ها باشد، روی خوشی نخواهد داشت. 

باهنر تصریح کرد: البته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از نظر حقوقی جزو اختیارات رئیس جمهوری است ولی بهتر بود از نظر کارشناسی با مجلس توافقی صورت می‌گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین