کد خبر: ۵۲۳۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

اشتغال ۵۰ هزار نفر از زندانیان در کشور

رییس هیات مدیره بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار نفر از مددجویان زندان‌ها در کشور در حال اشتغال و کار هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
اکبر غمخوار، امروز(۲۲ اردیبهشت)، در مراسم افتتاحیه فاز دو مزرعه پرورش شتر مرغ در زندان مرکزی بیرجند اظهار کرد:‌ بنیاد تعاون زندانیان کشور بنیادی غیرانتفاعی است که رسالت عمده را برعهده دارد. توانمندسازی و حرفه آموزی مددجویان و کمک به خانواده‌های زندانیان از رسالت‌های این بنیاد است.

 رییس هیات مدیره بنیاد تعاون زندانیان کشور بیان کرد: اقداماتی در راستای تغییر روحیات زندانیان انجام شده و در این راستا افراد زندانی در زندان مشغول به کار می‌شوند. 

غمخوار با بیان اینکه زندان‌ها دو نقش  آموزشی و پرورشی و نقش تنبیهی  دارد، تصریح کرد: بسیاری از افراد به دلیل بی سوادی و عدم مهارت در حرفه‌ای خاص گرفتار زندان می‌شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تلاش‌هایی که بنیاد تعاون زندانیان کشور انجام می‌دهد کمکی به حل معضلات اجتماعی شود، افزود: این بنیاد در نقاط مختلف کشور بسته به شرایط هر منطقه فعالیت‌های اشتغالزایی را ایجاد می‌کند. این بنیاد توانسته با ثبت برند حامی بسیاری از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کند.

غمخوار با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار نفر از مددجویان در کشور در حال اشتغال و کار هستند، اظهار کرد: یکی از مزیت‌های استان خراسان‌جنوبی بخش معدن است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه نیز سرمایه گذاری لازم را انجام دهیم و به احیای انسان‌ها بپرازیم.  رسالت بنیاد این است که زندانیان را توانمند کرده تا با روحیه خوب معنوی وارد جامعه شوند. امیدواریم با حمایت مسئولان بتوانیم روز به روز شاهد اشتغال بیشتر مددجویان باشیم.
 

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: زندانیان کشور 3500 نوع کالا در ۸۰۰ مجموعه تولیدی تولید می‌کنند.

  به گزارش ایسنا، رحیم مطهر نژاد در مراسم افتتاحیه فاز دو مزرعه پرورش شتر مرغ در زندان مرکزی بیرجند اظهار کرد: زندان، برخلاف تصور جامعه، کارخانه انسان سازی است که انسان های جدیدی تربیت می کند.

وی با بیان اینکه هر شغلی که در زندان برای یک مددجو ایجاد شود، چهار آسیب اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد، افزود: ایجاد اشتغال برای زندانیان باعث شده که بازگشت به زندان بعد از آزادی بسیار کاهش پیداکرده  و به 2 درصد برسد.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با بیان اینکه زندانیان کشور 3500 نوع کالا تولید می‌کنند،  تصریح کرد : این مددجویان در ۸۰۰ مجموعه تولیدی فعالیت می‌کنند و در سال های اخیر 300 واحد تولیدی نیز افزوده شده است.

مطهرنژاد ادامه داد: در طی شش سال گذشته حدود ۸۰ میلیارد تومان به زندانیان کشور و خانواده‌های آنان از محل بنیاد تعاون زندانیان کشور حقوق پرداخت‌شده است. زندانیان در زندان اشتغال دارند اما زمانی که به جامعه بازمی گردند، با مشکل سوء پیشینه مواجه شده و فرصت اشتغال را ازدست می دهند و این بیکاری باعث ایجاد بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور اظهار کرد: باید با همکاری مسئولین مشکل سوء پیشینه در مورد جرایم غیر موثر حذف شود تا بازگشت زندانیان به زندان کاهش یابد. باید با کمک رسانه ها جامعه را برای پذیرش مجدد زندانیان آماده کرده و نگاه بدبینانه به زندانیان از اجتماع برداشته شود.

وی یادآور شد: این مزرعه پرورش شتر مرغ می تواند به مکانی برای گردشگری و بازدید گروه های مختلف مردم در آینده تبدیل شود.

فاز دو مزرعه پرورش شترمرغ در زندان مرکزی بیرجند با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، احمد تاجدار، مدیر بنیاد تعاون زندانیان خراسان‌جنوبی در مراسم افتتاح فاز دو مزرعه پرورش شترمرغ در زندان مرکزی بیرجند اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان وابسته به قوه قضائیه و به صورت خودگردان به منظور کمک به معاش مددجویان و خانواده آن‌ها و همچنین تحصیل درآمد برای پرداخت دیه محکومین مالی از طریق ایجاد کارگاه‌های تولید، موسسات صنعتی، مجتمع‌های کشاورزی، دامپروری و شرکت‌های بازرگانی و خدماتی و در راستای حرفه آموزی در سراسر کشور فعالیت می‌کند.


وی افزود: برای بهبود وضعیت کارخانجات ندامتگاه، بنگاه تعاون و صنایع برای اشتغال مددجویان به امور حرفه‌ای صنعتی، هیأت وزیران اساسنامه‌ای در این راستا مصوب کردند تا فعالیت‌های بنیاد تعاون به صورت نظام مند انجام گیرد.

وی اظهار کرد: این بنیاد در زمینه‌های قالیبافی و خیاطی(دوخت انواع لباس)، جوشکاری(ساخت انواع مصنوعات فلزی)، نجاری(ساخت انواع مصنوعات چوبی)، تولید انواع قطعات بتنی، سراجی(تولید انواع کیف وساک)، چاپ سیلک (انواع چاپ بر روی پارچه )، تولید نهال و قلمه،گلخانه(تولید گوجه و خیار)، پرورش شترمرغ، خدمات خودرویی(شستشو و تعویض روغن انواع ماشین‌ها) و همچنین تامین نیروی انسانی فعالیت می‌کند و در راستای توانمندسازی زندانیان گام‌های بلند و موثری برداشته است.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان خراسان‌جنوبی بیان کرد: این بنیاد توانسته است با تولید کالاهای مرغوب با برند حامی و ارسال کالاها به نقاط مختلف کشور و سایر کشورها سهم بسزایی در تولید کالای ایرانی داشته باشد.

تاجدار اظهار کرد: این مزرعه بعد از تکمیل ظرفیت با تعداد ۳۰۰ قطعه مولد و 5000 پرواری جایگاه ویژه‌ای در فروش جوجه، فروش خوراک شترمرغ برای تمام سنین و ارائه خدمات مشاوره دارد.


مدیر بنیاد تعاون زندانیان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این مزرعه می‌تواند به قطب پرورش شتر مرغ در شرق کشور تبدیل شود، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد موجودی گله ۵۶۴ قطعه است که شامل ۹۰ قطعه مولد، ۲۷۲ قطعه پرواری و ۲۰۲ قطعه جوجه است.

تاجدار با بیان اینکه سالانه حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار کیف در کارگاه‌های بنیاد تعاون زندانیان خراسان جنوبی تولید می‌شود، افزود: در سال ۹۲ میزان ۵۵۵ میلیون تومان، در سال ۹۳ و   ۹۴ میزان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، سال ۹۵ میزان ۸۹۳ میلیون تومان   و سال ۹۶ حدود یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان به مددجویان زندان‌های خراسان جنوبی و خانواده‌های آنان حقوق پرداخت‌شده است.

وی اظهار کرد: درمجموع سه میلیارد و  ۷۴۰ میلیون تومان از سال ۹۲ تا پایان سال 96 به مددجویان زندان‌های خراسان جنوبی و خانواده‌های آنان حقوق پرداخت‌شده است.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان خراسان‌جنوبی یادآور شد: فاز دو مزرعه پرورش شترمرغ شامل 3600 مترمربع سایبان، 2100 مترمربع گردشگاه، ظرفیت 2500 قطعه شترمزغ با سیرمیه گذاری سه میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح می شود.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین