کد خبر: ۵۲۳۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰

نگرانی مقام‌های اطلاعاتی اروپا از «تهدید روسیه»

روسای نهادهای اطلاعاتی اروپایی امروز (دوشنبه) مدعی شدند، روسیه با استفاده از پخش اطلاعات غلط، حملات سایبری و ابزارهای سنتی جاسوسی به دنبال تضعیف دموکراسی در اروپا است.
آفتاب‌‌نیوز :
رهبران آژانس‌های امنیت داخلی آلمان و انگلیس و مقام‌های ارشد امنیتی اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از مسکو به عنوان منشأ اصلی تهدیدهای هیبریدی علیه اروپا یاد کردند.

این مقام‌ها مدعی شدند که این تهدید نمودهایی از جمله مداخله در انتخابات، سرقت اطلاعات حساس و تلاش برای کودتا پیدا می‌کند.

این مقام‌ها همچنین به حمله به یک جاسوس سابق روس در انگلیس اشاره کردند؛ حمله‌ای که به اعتقاد اروپایی‌ها روسیه در آن دست داشته است.

اندرو پارکر، رئیس امنیت داخلی انگلیس (ام‌آی۵) در یک گردهمایی سران اطلاعاتی اروپا در برلین گفت: احترام ما به مردم روسیه نباید مانع آن شود که به اقدامات کرملین در راستای نقض قوانین بین‌المللی اشاره‌ای نکنیم.

پارکر افزود: حمله به سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس با استفاده از عامل اعصاب در حالی صورت گرفت که پس از آن روسیه سعی کرد دیگران را درباره این حمله متهم کند.

این مقام اطلاعاتی انگلیسی خاطرنشان کرد: با وجود تمامی مطالب بی‌معنایی که آنها طرح می‌کنند، وضعیت مشخص است.

از سوی دیگر، رئیس اطلاعات داخلی آلمان گفت که به اعتقاد دستگاه تحت رهبری وی، مقام‌های روسی در حملات سایبری در راستای سرقت داده‌های حساس دست داشته‌اند و این اطلاعات می‌تواند در کمپین‌های اطلاعاتی آتی مورد استفاده قرار گیرد؛ نظیر اتفاقی که در خصوص ایمیل‌های کمیته ملی دموکرات‌ها در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ۲۰۱۶ به وقوع پیوست.

این مقام آلمانی گفت: مقام‌های اطلاعاتی اروپا درباره تأمین احتمالی منابع مالی گروه‌های افراطی با هدف ایجاد تفرقه در جوامع اروپایی نگرانی ویژه‌ای دارند.

وی در ادامه خواستار آگاهی بیشتر نسبت به حملات هیبریدی برای مقابله با چنین تهدیدهایی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جولیان کینگ، کمیسیونر امنیتی اتحادیه اروپا نیز هشدار داد، توانمندی بازیگران دولتی برای اشاعه اطلاعات نادرست با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی چندین برابر شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین