کد خبر: ۵۲۳۶۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳

به امن‌ترین نقطه روی زمین خوش آمدید+تصاویر

پایگاه فوق امنیتی «نوراد» (فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی) در دل کوه Cheyenne واقع شده است. پایگاهی با درهای ۲۳ تنی متعلق به یک نهاد نظامی مشترک میان امریکا و کاناداست که وظیفه حفظ یکپارچگی، هشداردهی و دفاع از آسمان آمریکای شمالی را برعهده دارد. تونل‌های این پایگاه از سنگ‌های گرانیتی از دل کوه ساخته شده‌اند و به عنوان امن‌ترین مکان بر روی کره زمین شناخته می شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- پایگاه فوق امنیتی «نوراد» (فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی) در دل کوه Cheyenne واقع شده است. پایگاهی با درهای ۲۳ تنی متعلق به یک نهاد نظامی مشترک میان امریکا و کاناداست که وظیفه حفظ یکپارچگی، هشداردهی و دفاع از آسمان آمریکای شمالی را برعهده دارد. تونل‌های این پایگاه از سنگ‌های گرانیتی از دل کوه ساخته شده‌اند و به عنوان امن‌ترین مکان بر روی کره زمین شناخته می شوند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این پایگاه در دوره جنگ سرد با هدف نظارت بر تهدیدات متوجه از جانب اتحاد جماهیر شوروی علیه امریکا ساخته شد. همچنین، برای کسب اطمینان از اینکه فرماندهی مرکزی هدف حمله ویرانگر شوروی قرار نخواهد گرفت. اکنون این مقر برای نظارت بر فعالیت کشورهایی نظیر کره شمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هفته گذشته شتصمین سالگرد ایجاد این نهاد مشترک دوجانبه میان ایالات متحده و کانادا بود.

اولین قدم‌ها برای ایجاد نوراد، در ۱۸ اوت ۱۹۴۰، توسط «فرانکلین روزولت» رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده و «مکنزی کینگ» نخست‌وزیر کانادا برداشته شد. این دو در آن روز برای اولین بار به ایجاد یک نیروی رزمی مشترک میان کانادا و ایالات متحده در بیانیه‌ای تاکید کردند. در همین روز هیئت دفاع مشترک برای بررسی و کمک به ایجاد این نیرو تشکیل شد. این بیانیه به بیانیه اودنزبورگ معروف است.

با آغاز جنگ سرد در سال‌های پایانی دههٔ ۴۰ میلادی، ایجاد یک سیستم دفاعی در برابر هواپیماهای با برد بلند شوروی به یکی از نکات حیاتی دفاعی آمریکا مبدل شد. در سال ۱۹۴۷ اولین سازمانی که سنگ بنای نوراد امروزی است، در نیروی هوایی ایالات متحده تشکیل شد. این سازمان به فرماندهی دفاع هوایی معروف بود و تا سال ۱۹۵۴ وظیفهٔ اصلی دفاع از آسمان آمریکا را بر عهده داشت. در این سال توانایی شوروی برای حمله به آمریکا بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

در سال ۱۹۹۲ میلادی پس از فروپاشی شوروی مسئولیت نظارت هسته‌ای آن نهاد لغو شد اما ۳۰۰ کارمند این پایگاه همچنان وظیفه رصد تهدیدات علیه امریکای شمالی به خصوص ایالات متحده ر ا برعهده دارند؛ از جمله تهدید مهم متوجه از جانب کره شمالی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
انشالله به زودی این پایگاه به تسلیم سپاه پاسداران عزیز در می آید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین