کد خبر: ۵۲۳۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۳
دفاع عضو جامعه روحانیت از هاشمی:

اقدامات طرفداران مصباح غیر شرعی است

آفتاب‌‌نیوز : وی درگفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، اظهار داشت: نزدیکان آقای مصباح یزدی به جای اینکه دیگران را نفی کنند، بگویند که انتخاب اصلح خود آنها کیست نه اینکه چهره‌های با سابقه نظام همچون آقای هاشمی را نفی کنند تا شخصیت آنها تخریب شود. 

اکرمی افزود: انتخابات مجلس خبرگان یک انتخابات ملی است اما آقای هاشمی از استان تهران کاندیدا هستند، بنابراین این پرسش مطرح است که آیا حامیان آقای مصباح می‌خواهند بروند در شهرها و استان‌های دیگر و به مردم بگویند که به آقای هاشمی رای ندهند؟ آیا این مساله صحت دارد؟ 

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به جایگاه مورد احترام هاشمی رفسنجانی برای مردم و رهبری، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود تخریب شخصیت‌های موثر نظام را نکوهش کردند، جناب آقای هاشمی رفسنجانی هم نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری هستند و تخریب شخصیت ایشان نه شرعی، نه قانونی و نه منصفانه است. 

وی معتقد است که اگر حامیان آقای مصباح یزدی می‌‌خواهند در انتخابات شرکت کنند اشکالی ندارد اما نباید دست به تخریب شخصیتی مانند هاشمی رفسنجانی بزنند. 

اکرمی با بیان این مطلب که «در جامعه ما مشکلی وجود دارد که همواره به دنبال اشتباهات افراد می‌گردیم»، اظهار داشت: در مورد آقای هاشمی رفسنجانی هم افرادی هستند که به جای نگاه منصفانه به عملکرد و سوابق درخشان ایشان، به دنبال چند غلط در رفتارهای وی می‌گردند تا او را تخریب کنند. 

وی سپس با توصیه به این افراد برای نقد عملکرد دولت نهم، گفت: این عده به جای تخریب دیگران بروند ببینند که آن کسی که در انتخابات ریاست جمهوری از او حمایت کردند و رئیس جمهور شد، آیا هیچ ایرادی در عملکرد بیش از یک سال گذشته‌اش وجود ندارد که نیاز به تذکر و انتقاد داشته باشد؟ 

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، خاطر نشان ساخت: آقای هاشمی رفسنجانی را معصوم نمی‌دانیم، او یک شهروند این کشور است که در مقاطع بسیار حساس، مسئولیت‌های دشواری را پذیرا شده و حتی اشکالاتی هم در کار خود داشته است اما تخریب او را مانند هر انسان دیگری خلاف شرع، خلاف اخلاق، خلاف قانون و خلاف انصاف می‌دانیم. 

وی تاکید کرد: این مسائل نه شایسته روحانیت است و نه شایسته شخص آقای مصباح یزدی و این موضوع را به هیچ عنوان به صلاح مردم و کشور نمی‌بینم. 

اکرمی گفت: شخصیت‌هایی که تاکنون در مجلس خبرگان رهبری حضور داشته‌اند چه در زمان حیات حضرت امام و چه پس از ایشان همواره مورد توجه و احترام رهبری نظام بوده‌اند و آقای هاشمی رفسنجانی هم یکی از همین افراد است که در سه دوره گذشته مجلس خبرگان حاضر بوده‌اند و در دوره چهارم هم خواهند بود. 

ماجرای قرار گرفتن حسن روحانی در لیست جامعتین
این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز همچنین در خصوص دلایل اختلاف این جامعه با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برسر قرار دادن نام «حسن روحانی» در لیست انتخاباتی مشترک این دو تشکل، گفت: برخی از اعضای جامعه مدرسین سوالاتی درباره مواضع اخیر آقای روحانی در برخی از مصاحبه‌ها داشتند که ما معتقد بودیم این سوالات را در ابتدا باید از خود ایشان مطرح کنند. 

اکرمی خاطر نشان کرد: اینگونه که نمی‌شود سوالاتی درباره سخنان و اعمال اشخاص داشته باشیم اما بدون طرح این سوالات با خود وی، درباره‌اش قضاوت کنیم. 

وی بر همین اساس گفت: برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتقاداتی به برخی مواضع اخیر آقای روحانی داشتند اما با توضیحات ما و خود آقای روحانی، متوجه اشتباهشان شدند و نام ایشان در لیست انتخاباتی مشترک جامعتین قرار گرفت.

همزمان با انتقادات صریح این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز از طرفداران مصباح یزدی، «سید محمد غروی» سخنگوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب تاکید کرد که «اقدامات طرفداران مصباح این تلقی بیرونی را به وجود آورد که شخص وی هم از این اقدامات حمایت می‌کند».



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین