کد خبر: ۵۲۳۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

ایران، سومین کشور مصرف‌کننده انرژی برق

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات برق منطقه‌ای استان گیلان گفت: در بخش انرژی و برق به اندازه کشور 700 میلیون نفری، مصرف داریم، متوسط مصرف انرژی برق در دنیا 4 درصد است اما در کشور ما 8 درصد می‌باشد و پس از چین و کره در جایگاه سوم مصرف برق قرار داریم.
آفتاب‌‌نیوز :
مهندس «بهمن داراب‌زاده»، در همایش نقش بسیج در مدیریت مصرف انرژی با حضور رئیس بسیج شرکت توانیر در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد رشت، اظهار کرد: علیرغم این‌که کشور دارای ذخایر سوخت فسیلی است و جزو کشورهای ثروتمند محسوب می‌شود اما در آینده این ذخایر رو به اتمام می‌رود.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات برق منطقه‌ای استان گیلان افزود: مقایسه آمار نشان می‌دهد که سرانه مصرف انرژی برق در کشور 2900 کیلو وات ساعت است این درحالی است که در دنیا 900 کیلووات ساعت بوده، البته در بخش‌های آب، گاز، بنزین هم اینطور است که این زیبنده ایران نیست.

وی یادآور شد: این میزان مصرف برق افزایش گرمای زمین و آلاینده‌ها را در پی دارد، از این‌رو باید در بخش مدیریت مصرف بسیار حساس باشیم، این به مفهوم استفاده نکردن نیست بلکه هدف درست و هوشمندانه مصرف کردن است. در این راستا هر جا به کمک نیاز داشتیم از تفکر بسیجی بهره‌مند شدیم، این تفکر اکنون نسخه شفابخشی در دنیا شده و حتی در خارج از مرزها هم دست از اهداف والای خود کمک و خدمت‌رسانی به خلق بر نمی‌دارد.

ایسنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین